متخصصان جهانی فرهنگ و هنر پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس را آنالیز می نمایند

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، ایرنا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، متخصصان جهانی فرهنگ و هنر پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس را آنالیز می نمایند.

متخصصان جهانی فرهنگ و هنر پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس را آنالیز می نمایند

بزرگداشت روز دنیای تنوع فرهنگی در اواخر اردیبهشت 1402 در تهران برگزار می گردد.

شورای فرهنگ عمومی کشور با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، وزارت امور خارجه و مرکز مطالعات منطقه ای پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در آسیای غربی و مرکزی (مرکز میراث ناملموس تهران) رویدادی فرهنگی را به مناسبت بزرگداشت روز دنیای تنوع فرهنگی برگزار می کند.

مرکز مطالعات منطقه ای پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در آسیای غربی و مرکزی در تاریخ 27 اردیبهشت در دو نشست تخصصی با موضوع پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس و پایش و ترویج گوناگونی تجلیات فرهنگی میزبان متخصصان حوزه فرهنگ و هنر از کشورهای مختلف دنیا خواهد بود.

در این نشست تخصصی فضلا و اندیشمندانی از اقصی نقاط دنیا نیز شرکت خواهند نمود. به همین مناسبت در تاریخ 31 اردیبهشت نیز رویدادی فرهنگی با عنوان نخستین آیین تجلیل از تنوع فرهنگی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، وزیر امور خارجه، سفرای کشورهای مقیم تهران و همینطور از سفرای مقیم کشورهای عضو کنوانسیون میراث فرهنگی ناملموس یونسکو و سایر دفاتر و نهادهای منطقه ای مانند دفتر منطقه ای تهران و مؤسسه فرهنگی اکو و...در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.

هدف از برگزاری این مراسم، تقویت همکاری و ایجاد هماهنگی میان کشورها، بعلاوه بحث و گفتگو و ایجاد شبکه اطلاعات و ارتباطات در حوزه های فرهنگی و بهره گیری شایسته در سایر حوزه های مرتبط می باشد.

منبع: همگردی

به "متخصصان جهانی فرهنگ و هنر پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس را آنالیز می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متخصصان جهانی فرهنگ و هنر پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس را آنالیز می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید