مسواک بعد از صبحانه یا قبل از آن؛ کدام بهتر است؟

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، تهران (پانا) - مسوالک زدن در هنگام صبح تبدیل به یکی از چالش ها شده است که قبل از صبحانه مفیدتر است یا بعد از صبحانه.

مسواک بعد از صبحانه یا قبل از آن؛ کدام بهتر است؟

به گزارش نمناک، مدت زمان زیادی است که یک سوال مبهم فکر افراد زیادی را به خودش درگیر نموده است که آیا مسواک زدن قبل از صبحانه درست است و یا بعد از آن ؟ شاید از نظر شما این سوال اصلا موضوع مهمی نباشد اما همین ترتیب در این اقدامات می تواند تاثیرات زیادی روی سلامتی ما داشته باشد. حال در این قسمت پاسخ را برای شما روشن خواهیم کرد.

این زمانبندی چه اهمیتی دارد؟

لایه بیرونی دندان از مینا تشکیل شده است که آناتومی اصلی دندان است. مینا سخت ترین ماده ای است که در اعضای بدن یافت می گردد. مینای دندان به شدت اسید را جذب می نماید و محتوای صبحانه نیز معمولا اسیدی است.

طبق مطالعات اجرا شده مسواک زدن دندان مستقیما بعد از خوردن صبحانه برای اسکراب کردن و برداشتن لایه رویی و اضافی مینای دندان لازم است. اگرچه مینای دندان به طرز اعجاب انگیزی قوی است، اما مسواک زدن آن می تواند روی آن را نرم و لطیف کند و در نتیجه از پوسیدگی دندان و از بین رفتن رنگ آن جلوگیری خواهد شد.

غذایی که می خورید، چه اثری روی دندان شما دارد؟

برخی از غذاها برای دندان ها و برخی دیگر برای دهان شما خاصیت دارند که صبحانه هم جزء آنهاست. غذاهایی که حاوی کلسیم بالایی هستند ، نرم تر هستند و روی دندان های شما ملایم تر رفتار می نمایند، مثل ماست، پنیر یا دانه چیا در صبحانه.

اگر می خواهید که سلامت کافی را به لثه های خود برگردانید، باید به مقدار کافی ویتامین آ و ویتامین ث دریافت کنید. ارزش بالای غذایی ویتامین ها در بسیاری از میوه ها و سبزیجات یافت می گردد.

برخی از میوه ها خاصیت اسیدی بالایی دارند و باید همراه با آب نوشیدنی مصرف شوند تا اندازه اسیدیته آنها کاهش پیدا کند و بعلاوه می توان همزمان با آنها از غذاهای غیر اسیدی مثل ماست نیز استفاده کرد.

بنابراین غذاهایی مثل سبزیجات، میوه ها و ماست هم برای سلامت بدن و هم برای سلامت دندان ها مفید هستند.

آیا می توان از مسواک زدن قبل از صبحانه صرف نظر کرد؟

مسواک زدن دندان و خوردن صبحانه را نمی توان نادیده گرفت. دقیقا مثل 30 دقیقه چک کردن پست های اینستاگرام قبل از خواب می ماند.

مسواک زدن هنگام صبح بسیار مهم است، زیرا دهان و دندان شما را آماده می نماید و باکتری هایی که در شب در دهان شما خانه نموده بودند را از بین می برد. باکتری روی نفس صبحگاهی شما تاثیر می گذارد و قند و شکر را به اسید تبدیل می نماید. به همین علت است که قند برای دندان ضرر دارد.

مسواک زدن هنگام صبح باعث می گردد که دندان ها به نوعی از خواب بیدار شوند و سلامت آنها به علت پاکیزه بودن افزایش یابد. زمانی که قبل از خواب مسواک می زنید، نمی توانید تمام باکتری ها را از روی دندان بردارید. بخشی از باکتری ها تا صبح روی دندان شما ظاهر می شوند که برای دندان حساسیت ایجاد می نمایند که فقط با مسواک قبل از صبحانه می توان آن را از بین برد.

آیا می توان از صبحانه صرف نظر کرد؟

قطعا این کار به سلامت شما آسیب می زند. اولین گازی که به لقمه صبحانه می زنید، متابولیسم شما را تا آخر شب به کار می اندازد و از طرفی برای صبحانه سالم احتیاج به تایم زیادی ندارید و می توانید در زمان کوتاه، آن را آماده کنید. بهتر است که یک صبحانه سبک آماده کنید که دارای مواد مغذی باشد و با دندان شما نیز به نرمی برخورد کند.

قطعا که باید قبل از صبحانه مسواک بزنید

پس حتما بعد از بیدار شدن از خواب حتی شده در تایم کوتاه، دهانتان را بشویید و قبل از خوردن هر چیزی حتی کوچک مسواک بزنید. بعد از صبحانه نیز حداقل باید 30 دقیقه صبر کنید و بعد اقدام به مسواک زدن کنید تا دندان های شما فرصت تنفس داشته باشند و بعلاوه در این مدت زمان بدن می تواند از قند و شکر مصرف شده استفاده کند و با کمبود آن روبرو نگردد.

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن قبل از خوردن صبحانه باعث می گردد که پلاک های دندانی از دندان شما برداشته شوند و باکتری های روی آن از بین بروند و بعلاوه قند و کربوهیدرات چسبیده شده از روی دندان از بین می رود و می توانید با دندان تمیز، صبحانه بخورید. بعد از صبحانه نیز دهان خود را شسته و نخ دندان بکشید و بعد بیرون بروید.

پس بهتر است که مسواک زدن را به یک روتین صبحگاهی تبدیل کنید و حداقل دو دقیقه دندان و لثه را با مسواک تمیز کنید و بعلاوه از نخ دندان کشیدن صبحگاهی نیز چشم پوشی نکنید.

منبع: خبرگزاری پانا

به "مسواک بعد از صبحانه یا قبل از آن؛ کدام بهتر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسواک بعد از صبحانه یا قبل از آن؛ کدام بهتر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید