مشکل اسکان کم توانان ذهنی بالای 14 سال در مشهد برطرف می شود

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، مدیرعامل موسسه خیریه بوستان شکوه مهر مشهد گفت: به زودی و تا سرانجام امسال مشکل اسکان کم توانان ذهنی بالای 14 سال در مشهد برطرف می شود.

مشکل اسکان کم توانان ذهنی بالای 14 سال در مشهد برطرف می شود

به گزارش از ، محمد هادی اشرافی بجستانی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل موسسه خیریه بوستان شکوه مهر در آئین گشایش مراکز جامع علمی-کاربردی خراسان رضوی به میزبانی موسسه خیریه بوستان شکوه مهر گفت: موسسه شکوه مهر جزء یکی از بزرگترین موسسات خیریه چند منظوره در سطح کشور می باشد که در دو شاخه توانبخشی و حمایتی سازمان بهزیستی در 11 مرکز فعالیت دارد و به بچه ها بی سرپرست خدمات ارائه می دهد.

او افزود: در مراکز تحت پوشش موسسه هم کودک 2 ساله سالم و هم پیرمرد کم توان ذهنی 80 ساله داریم که در بین آن ها کم توان ذهنی شدید که کنترل اسفنکتر کاربردی فردی که توانایی کنترل ادار و مدفوع ندارد و غذایش پوره است هم وجود دارد کودک نابغه که 4 سال تحصیلی را در یک سال می خواند هم داریم که همه این عزیزان بی سرپرست و اکثرا از سطح شهر و حرم مطهر رضوی جمع آوری و توسط مامورین تحویل داده می شوند.

رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه بوستان شکوه مهر ادامه داد: در حال حاضر حدود 400 نفر معلول ذهنی و کودک بی سرپرست در مراکز ما بصورت شبانه روزی نگهداری و 2000 نفر نیز در بیرون مرکز و در خانه نگهداری می شوند که در بیرون به آن ها خدمات ارائه می شود.

اشرافی گفت: مرکز آموزش علمی -خدمات بهزیستی شکوه مهر با هدف آموزش نیرو های متخصص برای خدمت رسانی به همین فرزندان بی سرپرست به تازگی آغاز به کار کرده و از افتخارات ما است که تنها موسسه خیریه ای هستیم که مرکز آموزشی جامع علمی- کاربردی دارد.

او شرح داد: در دو مرکز آسایشگاهی ضامن آهو و شهید بهشتی حدود 170 نفر معلول کم توان ذهنی متوسط و 70 نفر معلول کم توان ذهنی شدید و 20 نفر کم توان ذهنی خفیف در خانه کوچک پناهگاهی داریم که بصورت شبانه روزی نگهداری و به آن ها خدمت رسانی می شود و در رابطه با فرزندان بی سرپرست سالم نیز در 5 مرکز به صورت خانه فرزندان، پذیرای فرزندان 2 تا 18 سال هستیم.

مدیرعامل موسسه خیریه بوستان شکوه مهر تاکید کرد: هدف ما در زمینه نگهداری بچه ها بی سرپرست سالم در خانه فرزندان شکوه مهر، تحویل فرزندان به خانواده جایگزین است که با این رویکرد تا کنون 130 نفر از این فرزندان به خانواده جایگزین واگذار شده اند.

/ز.ق

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مشکل اسکان کم توانان ذهنی بالای 14 سال در مشهد برطرف می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل اسکان کم توانان ذهنی بالای 14 سال در مشهد برطرف می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید