نکات ضروری برای سفری بی دردسر

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، آشنایی با تعدادی از نکات ضروری برای سفر

سفر کردن در کنار همه جذابیت هایی که دارد ممکن است مسائلی نیز به همراه داشته باشد؛ مسائلی که اگر نسبت به آنها آگاهی و شناخت داشته باشیم بسیار قابل تحمل تر خواهند بود. افرادی که مدت هاست در سفرند و به جهانگردی می پردازند دیگر با تجربه بسیار، به راحتی با مسائل برخورد می نمایند و آنها را از سر راه برمی دارند. اکنون می خواهیم بعضی از تجارب این گردشگران و جهانگردان را مرور کنیم. با خبرنگاران همراه باشید تا نکات ضروری برای سفر را با یکدیگر مرور کنیم و بدین ترتیب سفری آسوده تر را تجربه کنید.

نکات ضروری برای سفری بی دردسر

انعطاف پذیر باشید

در سفر عجیب نیست که برنامه ریزی ما با تاخیر انجام گردد. پس شکیبا باشید و سعی کنید انعطاف پذیر برخورد کنید در غیر این صورت تنها با ناراحتی ادامه سفر شما تلخ می گردد.

با زبان محلی آشنا شوید

جملات و کلماتی را که ساده است، به زبان محلی شهری که می روید یاد بگیرید مثل لطفا، ممنونم و من متاسفم و عباراتی از این دست کاربرد زیادی دارد.

باتری اضافی برای دوربین را از قلم نیاندازید

آیا شما تا به حال هنگام گرفتن عکس متوجه شده اید که باطری دوربین شما تمام شده و شما هیچ باتری و یا شارژی همراه خود ندارید و احتمالا چقدر افسوس خورده اید. سعی کنید در سفرهای خود حداقل 3 باطری دوربین و بعلاوه شارژر بدون احتیاج به برق را همراه خود داشته باشید.

بیمه سفر را بخرید

یک حادثه در سفرتان می تواند پس انداز شما را قبل از اتمام سفر تمام کند؛ حتی بدتر از آن دیگر پولی برای شما باقی نماند. از قلم نیاندازید همراه بلیط خود، بیمه سفر را نیز بخرید.

خرید بیمه مسافرتی

یک فهرست تهیه کنید

حدود یک هفته یا بیشتر، قبل از هر سفر یک فهرست از اقلامی را که باید همراه داشته باشید، تهیه کنید و تا هنگام سفر هر چیزی که به ذهنتان می رسد و برای سفر لازم است، به فهرست تان اضافه کنید.

از اسناد مهم عکس بگیرید

در سفرهای قدیم ما گذرنامه، بلیط و اسناد مهم خود را در کیفی قرار می دادیم تا گم نشوند. اکنون بخاطر فراوانی کار در هنگام سفر و وجود برنامه های مختلف، این کار را ممکن است فراموش کنیم و به همین علت گرفتن کپی از مدارک یا گرفتن عکس از آنها با گوشی همراه، خوب است و بعد آن را در جای دیگری قرار دهیم که همراه مدارکمان نباشد تا در صورت فراموش شدن یا گم کردن بتوانیم از عکس آن استفاده کنیم.

مراقب WIFI رایگان عمومی باشید

همواره سعی کنید هنگام وارد شدن به حساب های بانکی یا وارد کردن رمز عبور از WIFI رایگان عمومی استفاده نکنید؛ جاهایی مثل فرودگاه، هتل و … بخصوص وقتی که آنها یک رمز عبور برای همه داشته باشند.

ضد آفتاب بهره ببرید

مرطوب نماینده صورت که دارای SPF است در هر سفری همراه خود داشته باشید چون شرایط آب و هوایی در هر شهری فرق دارد. همراه داشتن ضدآفتاب سفر را برای شما ایمن و بهتر می نماید و در طول سفر بخصوص برای خانم ها که پوستی حساس دارند، اهمیت دارد.

قبل از رفتن به سفر، هزینه حمل و نقل را آنالیز کنید

پیش از اینکه شما از اتوبوس، مترو یا سایر وسایل حمل ونقل عمومی بهره ببرید، قیمت های آنها را آنالیز کنید تا با کمترین هزینه در شهر به برترین و راحت ترین شکل گشت وگذار کنید.

شماره اتاق و آدرس هتل را در تلفن همراه خود ثبت کنید

شماره اتاق و آدرس هتل خود را در اولین فرصت در گوشی همراه خود ذخیره کنید چون فراموشی همراه همیشگی انسان بخصوص در سفر است.

پول هایتان را یکجا نگذارید

تمام پول و کارت خود را در یک کیف و یکجا نگذارید. معمولا پول نقد و کارت اعتباری/کارت بانکی و … را در یک کیسه جداگانه در جایی از چمدان، کیف یا لباس خود پنهان کنید و همه آنها را در کیف پول خود نگذارید. بهتر است تنها مقداری را که احتیاج دارید همراه خود در کیف پولتان قرار دهید.

موارد شخصی خود را جدا کنید

اقلام شخصی خود را در دو کیسه یا ساک نگه دارید. به این ترتیب اگر یکی از کیسه هایتان گم گردد، شما هنوز لباس و اقلام شخصی در کیسه دیگری دارید و در طول سفر معطل نمی مانید.

از مردم محلی بپرسید

خوب است از مردم محلی بپرسید تا شما را به برترین رستوران ها، برترین قهوه خانه ها، نقاط عالی برای تماشای غروب خورشید و غیره هدایت نمایند. چون آنها برترین ها را در شهر خود می شناسند.

عکس های زیادی بگیرید

برترین سوغاتی در سفر برای دوستان و نزدیکانتان گرفتن عکس است چرا که برترین خاطره را برایتان ثبت می نماید و نمایش آن دل انگیز است.

قضاوت نکنید

شرایط محیط تازه و جامعه ای که به آن سفر نموده اید و افراد آن و هر چیز دیگری را قضاوت نکنید. شما یک بازدیدنماینده هستید پس با احترام رفتار کنید.

کیت یاری های اولیه همراه داشته باشید

خوب است بعضی داروها یا لوازم ضروری یاری های اولیه همانند باند، چسب زخم و بعضی موارد دیگر را همراه داشته باشید. شما بعلاوه می توانید یک مینی کیت مقرون به صرفه قیمت را از داروخانه قبل از سفر خود بخرید و با اطمینان سفر کنید.

لباس هایتان را قبل از جمع کردن چمدان انتخاب کنید

اگر جز کسانی هستید که در آخرین لحظه وسایلتان را برای سفر جمع می کنید، نگران چیزی نباشید، فقط این نکته را در ذهنتان نگاه دارید، که برای بهتر سفر کردن و فراموش نشدن چیزی همواره چند روز مانده به سفر چمدان های خود را ببندید وگرنه ناچارید سفرهای زیادی را با یک لباس و یا با استرس نیاوردن وسیله ای با خود بگذرانید. پس اول لباس هایی را که درطی سفر و در چند روز می پوشید تعیین کنید و بعد چمدان خود را ببندید.

لباس شبرنگ همراه داشته باشید

اتفاق خبر نمی دهد و همواره همراه سفر است چه خوب و چه بد، پس بهتر است همواره به غیر از جعبه یاری های اولیه یک لباس شبرنگ همراهتان باشد تا در هر موقعی بعلت براق بودن آن شما را به راحتی پیدا بنمایند.

راهنمای سفر - چگونه از سفر خود لذت بیشتری ببریم؟

رعایت چه نکاتی در سفر با هواپیما لازم است؟

منبع: فلای تودی

به "نکات ضروری برای سفری بی دردسر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات ضروری برای سفری بی دردسر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید