وان پلاس Nord (وان پلاس Z) با قیمتی معادل 299 دلار عرضه خواهد شد

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، با توجه به خبرهایی که در چند روز گذشته منتشر شده، وان پلاس در تدارک معرفی یک گوشی ارزان قیمت جدید است که وان پلاس Nord نام دارد. این گوشی که پیش تر با نام وان پلاس Z نیز شناخته می شد، قرار است نسخه اقتصادی پرچم داران امسال وان پلاس باشد.

وان پلاس Nord (وان پلاس Z) با قیمتی معادل 299 دلار عرضه خواهد شد

انتظار می رفت قیمت این گوشی در حدود 400 دلار باشد، اما ظاهرا وان پلاس Nord بسیار ارزان تر از این مبلغ خواهد بود. کارل پای، هم بنیان گذار وان پلاس، به تازگی توییتی از سال 2014 را بازنشر کرده است. در این توییت درباره وان پلاس وان بحث شده و وب سایت Android Central معتقد است که اشاره به این توییت در این زمان، می تواند اشاره ای به قیمت محصول جدید این شرکت باشد که با قیمت وان پلاس وان برابری می کند.

همان طور که از نامش پیداست، وان پلاس وان اولین پرچم دار این کمپانی چینی بود که در مدت کوتاهی پس از عرضه، توانست نظرات مثبت بسیاری را به خود جلب کند. این گوشی تمامی شاخصه های یک پرچم دار رده بالا در زمان خود را داشت و با این حال، با قیمتی معادل نصف قیمت پرچم داران مطرحی مانند گلکسی S5 راهی بازار شد.

قیمت نسخه پایه وان پلاس وان معادل 299 دلار بود و گران ترین نسخه آن نیز معادل 349 دلار قیمت داشت. حال اگر کارل پای با نیت اشاره به قیمت وان پلاس Nord از وان پلاس وان یاد کرده است؛ می توان نتیجه گرفت که احتمالا قیمت گوشی اقتصادی جدید این کمپانی هم معادل 299 دلار خواهد بود. البته شایعه دیگری نیز وجود دارد که قیمت احتاقتصادی را 399 دلار عنوان کرده است.

هر یک از این قیمت ها اگر صحیح باشند، باز هم گوشی اقتصادی امسال وان پلاس از آیفون SE 2020 شرکت اپل با قیمت 399 دلار و پیکسل 4a گوگل با قیمت احتاقتصادی 349 دلار ارزان تر خواهد بود.

با توجه به آنچه تا به حال گزارش شده، وان پلاس Nord به چیپست اسنپ دراگون 765G مجهز خواهد بود که از شبکه 5G پشتیبانی می کند. ظاهرا این گوشی از نمایشگر 6.4 اینچی با پنل AMOLED و نرخ رفرش 90 هرتز بهره می گیرد و دوربین اصلی آن به یک ماژول چهارگانه مجهز است.

این دوربین شامل سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی، سنسور فوق عریض 16 مگاپیکسلی و سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی است. متاسفانه در حال حاضر از سنسور چهارم و کاربرد آن جزئیاتی در دست نیست، اما ممکن است این سنسور چهارم به تشخیص عمق، فیلتر رنگ و یا تله فوتو متعلق باشد.

همچنین، گفته می شود وان پلاس Nord به یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی مجهز خواهد شد که از شارژ سریع 30 واتی پشتیبانی می کند. انتظار می رود این گوشی با حداقل حافظه داخلی 128 گیگابایت و حافظه رم 8 یا 12 گیگابایتی عرضه شود.

با توجه به این مشخصات، وان پلاس Nord حداقل روی کاغذ یک سر و گردن از سایر میان رده های موجود در بازار بالاتر می ایستد. این گوشی حتی از پیکسل 4a گوگل که گفته می شود قرار است به اسنپ دراگون 730 مجهز شود نیز قدرتمندتر خواهد بود.

اگر دوربین چهارگانه وان پلاس جدید بتواند در عمل میان رده های معروف بازار را پشت سر بگذارد، می تواند به محبوب ترین میان رده سال تبدیل شود.

با توجه به آنچه اعلام شده است، احتمالا این گوشی ماه آینده معرفی خواهد شد و اولین عرضه آن در کشور هند خواهد بود. پس از آن نوبت به بازارهای آمریکا و اروپا خواهد رسید.

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ

به "وان پلاس Nord (وان پلاس Z) با قیمتی معادل 299 دلار عرضه خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وان پلاس Nord (وان پلاس Z) با قیمتی معادل 299 دلار عرضه خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید