وقتی جیرجیرک گران تر از طلا می گردد!

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، کسب و کار فروش جیرجیرک های جنگی با قیمت نجومی

هزاران سال است که جنگ جیرجیرک ها در چین محبوب شده است. ولی در رونق کامل مالی این کشور، هواداران ورزش بیش از هر زمان دیگری پول بیشتری را برای این جاندار خرج می نمایند. حتی یک شهر مخصوص این کار ساخته شده که تماماً مشغول این صنعت پرورش ژنتیکی جیرجیرک است و این جیرجیرک ها در زمین های اطراف زندگی می نمایند. گفته می گردد که برترین نژآدهای این جیرجیرک ها به مبالغی نزدیک به 50 هزار یوآن (برابر با حدود 7،661 دلار آمریکا) فروخته می شوند. با خبرنگاران همراه باشید تا با کسب و کار خرید و فروش جیرجیرک گران تر از طلا آشنا شویم.

وقتی جیرجیرک گران تر از طلا می گردد!

جیرجیرک هایی گران تر از طلا!

رسم جنگ جیرجیرک ها به سلسله تانگ برمی گردد و جیرجیرک های اطراف زمین های شهر سیدیان (واقع در استان شاندونگ) خیلی وقت است که به خاطر اندازه بزرگ و تهاجی بودنشان مشهور هستند. هر دوی این ویژگی ها برای علاقمندان به ورزش خیلی جالب است. گفته می گردد که خیلی از امپراطورهای چین از جیرجیرک های سیدان به خاطر احتمال بالای برد ای که داشتند خیلی خوششان میامد. به همین منوال، افراد ثروتمند چینی هم امروزه مبالغ هنگفتی را خرج جیرجیرک هایی می نمایند که بتوانند مزیتی نسبت به رقبای خود داشته باشند. به عبارت دیگر، آنها چنین مبالغی را برای خرید جیرجیرک های جنگی که جنگجوهای بهتری باشند خرج می نمایند!

در اواخر تابستان و اوایل پاییز، اطرف شهر سیدان چه در طول روز و چه در شب پر از افرادی می گردد که از روستاهای اطراف می آیند تا جیرجیرک های خود را بفروشند و در این بازار سالانه جیرجیرک پولی به دست بیاورند. برای همین کار، آنها در طول شب برای ساعت ها اقدام به جمع کردن جیرجیرک می نمایند و سپس آنها را تمرین می دهند تا جنگجوهای بهتری شوند و قیمتشان بالاتر برود! حتی هتل هایی هم در این منطقه باز شده تا خریداران جیرجیرک از سراسر چین به سیدان بیایند. تقریباً تمام خانواده های این منطقه به نحوی دستی در بازار خرید و فروش جیرجیرک دارند. حتی خانواده هایی که در طول سال در شهرهای اطراف کار می نمایند، سعی می نمایند در طی این دوره از سال به نوعی سودی از این کسب و کار ببرند.

سیدان میزبان بزرگترین بازار خرید و فروش جیرجیرک در شمال چین است و خانواده هایی که بیشترین توانایی در در پیدا کردن و پرورش جیرجیرک ها داشته باشند می توانند تنها در ماه آگوست حدود 100 هزار یوان (برابر برا 15،300 دلار) پول جمع نمایند. البته قیمت این جیرجیرک ها بر اساس معیارهای خاصی تعیین می گردد و ممکن است از زیر یک دلار تا صدها و شاید هم هزاران دلار قیمت داشته باشند.

سال جاری، یک کشاورز این منطقه جیرجیرکی را با مبلغ 15هزار یوان (2،300 دلار) فروخت. البته بعدی ها معتقدند که گران ترین جیرجیرکی که سال جاری فروخته شد به مبلغ 50،000 یوان (7،661 دلار) بوده است. در سال 2014 هم خبری پخش شده بود که به شایعه فروش یک جیرجیرک به مبلغ 300 هزار یوان (46 هزار دلار) دامن می زد.

رسانه های چینی و فعالان محیط زیست بارها سعی نموده اند تا آگاهی مردم این منطقه را در خصوص شمار جیرجیرک های موجود در منطقه بالا ببرند، ولی از آنجایی که مردم از این طریق کاسبی می نمایند و پول خوبی به دست می آورند، به حرف هایشان گوش نمی دهند و آن ها هم عملاً هستند.

منبع: الی گشت

به "وقتی جیرجیرک گران تر از طلا می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی جیرجیرک گران تر از طلا می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید