پیشنهادی برای یک عصرانه خوشمزه ، نحوه پختن موس کیک شکلات، با یک روش مقرون به صرفه و سریع!

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، عصرها زمان مناسبی برای قدم زدن، در کنار باغچه نشستن یا در حیاط خانه با دوستان و همسایگان کنار هم نشستن است، اما دورهمی بدون خوراکی یک چیز اساسی کم دارد.

پیشنهادی برای یک عصرانه خوشمزه ، نحوه پختن موس کیک شکلات، با یک روش مقرون به صرفه و سریع!

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، معمولا دورهمی های عصرانه با چای و بیسکوئیت، میوه یا شیرینی همراه است، در این مطلب طرز تهیه یک کیک خوشمزه برای شیرین کردن ساعات عصرانه را به شما آموزش می دهیم.

1. ابتدا پنج عدد زرده تخم مرغ و شکرو وانیل را با مخلوط کن بزنید تا مواد حاصل سفید و یکدست گردد. بعد شکلات تخته ای را آب کنید و کره نرم شده و پودر کاکائو را به آن اضافه کنید.

2. مخلوط را روی حرارت غیرمستقیم گرم کنید و درنهایت به زرده تخم مرغ زده شده اضافه کنید. اکنون نوبت آرد است. تا حدی آرد اضافه کنید که خمیر خودش را بگیرد بیکینگ پودر را اضافه کنید. سفیده تخم مرغ را بزنید و به مخلوط اضافه کنید. خمیر به دست آمده را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید. پس از آن در طبقه وسطی فر قرار دهید تا با دمای 250 درجه سانتی گراد به مدت 20 تا 30 دقیقه بپزد.

مواد لازم:

500 گرم آرد

50 گرم کره

یک ق س پودر کاکائو

200 گرم شکلات

یک لیوان شکر

10 عدد تخم مرغ

یک ق چ بیکینگ پودر

یک ق چ وانیل

شکلات

مصرف شکلات باعث تحریک ترشح هورمون سرتونین، هورمون شادی آور می گردد. از طرفی نوع تلخ آن- یعنی انواع آن که درصد کاکائوی بالاتری دارند- برای سلامت قلب مفیداست چرا که سرشار ازکاتچین است. شکلات سرشار از آنتی اکسیدان است. هر 100 گرم شکلات، 500 کالری انرژی دارد.

فوت وفن

تخته شکلات را باید به واسطه حرارت غیرمستقیم و داخل ظرف آب گرم، آب کنید.

موس شکلاتی

شکلات تخته ای را آب کنید و با زرده تخم مرغ، شکر و کمی خامه مخلوط کنید و کاملا بزنید تا کرم یکدست به دست آید. کیک را به صورت دایره هایی با قطر 10 سانتی متر برش دهید و بین لایه های آن موس شکلاتی مخصوص بریزید و کیک را داخل یخچال قراردهید تا خودش را بگیرد.

فوت وفن

برای درست کردن موس، سفیده تخم مرغ نیازی نیست.

منبع: همشهری آنلاین

به "پیشنهادی برای یک عصرانه خوشمزه ، نحوه پختن موس کیک شکلات، با یک روش مقرون به صرفه و سریع!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهادی برای یک عصرانه خوشمزه ، نحوه پختن موس کیک شکلات، با یک روش مقرون به صرفه و سریع!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید