گزارش خبرنگاران از جلسه شورای شهر تبریز

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، خبرنگاران/آذربایجان شرقی جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تبریز با حضور اعضا و ارائه گزارش حسابرسی سازمان های وابسته به شهرداری و تجلیل از کادر فنی و بازیکنان تیم فوتبال تراکتور برگزار گردید.

گزارش خبرنگاران از جلسه شورای شهر تبریز

شهرام دبیری- رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در ابتدای جلسه ضمن قدردانی از شهروندان تبریز به جهت رعایت پروتکل های بهداشتی در برگزاری پرشور مراسم های عاشورا و تاسوعای حسینی، گفت: قهرمانی تیم فوتبال تراکتور در جام حذفی را نیز تبریک می گوییم، قهرمانی تراکتور باعث خوشحالی هواداران تراکتور در نقاط مختلف جهان شد، این موضوع را به مالک، کادر فنی و بازیکنان و هواداران این تیم تبریک می گوییم .

دبیری با اشاره به فوت دکتر رهبر از کادر درمان شهر مراغه در اثر ابتلا به کرونا، گفت: جامعه پزشکی همیشه در دفاع از سلامت جامعه پیشگام است و بر اساس آمار بیشترین تعداد درگذشتگان بر اثر ابتلا به کرونا در مجموعه کادر درمان از میان پزشکان است.

دستور اول جلسه: آنالیز گزارش حسابرسی شهرداری و سازمان های وابسته

در اولین دستور جلسه شورای اسلامی شهر تبریز گزارش حسابرسی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز مورد آنالیز نهاده شد.

محمد باقر بهشتی- رئیس کمیته حسابرسی با اشاره به حسابرسی سازمان مدیریت پسماند، گفت: گزارش حسابرسی در جلسه گذشته ناقص ماند، گزارش حسابرسی سال 1397 سازمان پسماند امروز در شورا آنالیز می گردد.

در ادامه ارائه گزارش حسابرسی، فرج محمدقلی زاده -عضو شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: حسابرسی ها نشان دهنده ضعف ها است و اگر هدفی برای اصلاح وجود داشته باشد می توان ضعف های گذشته را اصلاح کرد.

وی اضافه نمود: هیچ خریداری قبل از تحویل بخشی از قرارداد، پول قرارداد را پرداخت نمی نماید اما شهرداری در سال 93 اقدام به خرید ماشین آلات نموده و پول آن را کامل پرداخت نموده بدون دریافت کم ترین بخش از قرارداد، امروز شش سال است، شهرداری اقساط پولی که وام برداشته و اقدام به عقد قرار داد نموده است را پرداخت می نماید بدون این که تنها یک ماشین دریافت نموده باشد.

وی اضافه نمود: موضوعات اقتصادیاتی با جدیت پیگیری گردد در صورت جریمه شدن تبعات اقتصادی کلانی وجود خواهد داشت.

وی با بیان این که با افراد خاطی و حسابداران برخورد گردد، گفت: امروز سازمان پسماند یک سازمان ورشکسته است که طبق قانون اقتصادیات به آنها تعلق نمی گیرد اما این سازمان اقتصادیات های کلان پرداخت می نماید که دلیل آن عدم توجه کافی است .

قائم مقام شهردار تبریز نیز در این خصوص گفت: در پی تسویه ادغام سازمان موتوری و سازمان مدیریت پسماند شهرداری هستیم که به وسیله مراجع قانونی در تهران در این خصوص اقدام نموده ایم.

رسول موسایی اضافه نمود: در ارتباط با عملکرد سازمان مدیریت پسماند شهرداری، به عنوان یکی از سازمان هایی که بر اساس ماده 84 تشکیل یافته است، برای پیشگیری از شمول اقتصادیات، صورت شرایط های سازمان را حذف نموده ایم.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تبریز نیز با بیان اینکه موضوع خرید برف روب و نمک پاش را پیگیری می کنیم، اضافه نمود: بودجه واقعی سازمان مدیریت پسماند 30 میلیارد است.

علیرضا اصغری بیان نمود: با راه اندازی سیستم الکترونیکی، تمامی خریدهای سازمان اعم از ماشین آلات، بنزین و... به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

گزارش حسابرسی سازمان پسماند در سال 97 به صورت مشروط به همراه موارد اصلاحی اعلامی از طرف اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

دستور دوم: تقدیر از کادر فنی و بازیکنان تیم تراکتور در صحن علنی شورا

از کادر فنی و بازیکنان تیم تراکتور به منظور کسب قهرمانی جام حذفی فوتبال در صحن علنی شورا تقدیر شد.

در این مراسم از میرمعصوم سهرابی، مدیرعامل ، ایوب ذوالفقاری سرپرست و اکبر ایمانی به نمایندگی از بازیکنان، کادر فنی و مدیریت تیم تراکتور تقدیر شد.

دستور سوم جلسه: آنالیز گزارش عملکرد عمرانی مناطق شهرداری تبریز

محمد حسین اسحقی- معاون عمرانی شهرداری تبریز در این جلسه با اشاره به فعالیتهای عمرانی مناطق یک، دو و سه شهرداری تبریز در پنج ماه نخست سالجاری ، اظهار کرد: بودجه عمرانی مناطق دو هزار میلیارد تومان است،500 میلیارد تومان بودجه مربوط به کارهای عمرانی در سطح شهر است.

وی با بیان این که پروژه های آسفالت برای مردم بسیار مهم است، گفت: طی پنج ماه گذشته، نزدیک به 165 هزار تن در سطح شهر آسفالت ریزی شده است.

وی بیان نمود: مردم حق دارند از طولانی شدن پروژه مقبرالشعرا گلایه نمایند، المان مقبرالشعرا را اگربخواهیم با بودجه فعلی تمام کنیم، اتمام آن 15 سال زمان خواهد برد، پیشنهاد می کنم بودجه های دولتی برای آن جذب گردد.

وی اضافه نمود: سال جاری مقاوم سازی 15 پل را انجام می دهیم هرچند بازسازی آن ها به دلایل مسائل ترافیکی سخت است.

شکور اکبرنژاد - عضو شورای اسلامی در ادامه گفت: هرچه آسفالت بیشتری در شهر ارائه گردد، تخریب محیط زیست و هزینه های شهرداری افزایش می یابد و با بارش برف و استفاده از نمک هرساله ازبین می رود و باید تلاس کنیم کیفیت آسفالت ارتقا یابد.

فریدون بابایی اقدم- عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در ادامه گفت: مسئولیت پذیری شهردار منطقه دو، در اجرای پروژه راستا علی بقال در منطقه 10 که توسط شهرداری منطقه 2 اجرایی می گردد، قابل تقدیر است.

وی اضافه نمود: چندین پروژه در زمینه راستا گشایی ها مغفول مانده اند و گزارشی در این موارد ارائه نمی گردد.

وی با اشاره به موضوع حاشیه نشینی، گفت: در این خصوص اقدامات قابل قبولی در سال های اخیر مشاهده نشده است.

وی با بیان این که اقدامات خوبی در آسفالت اجرا شده است، گفت: در بعضی از مکان ها با تعمیر جزئی احتیاجی به آسفالت ریزی مجدد نیست، در ولیعصر خیابانی که تنها به لکه گیری احتیاج دارد، آسفالت آن به صورت کامل اجرا می گردد اما در مناطقی مانند17 متری مارالان و فلکه دانشگاه که احتیاج مبرم به آسفالت وجود دارد، توجهی نمی گردد.

بابایی اقدم با انتقاد از اجرای فاز دوم ساماندهی وادی رحمت، گفت: با اجرای فاز دوم ساماندهی وادی رحمت، هزینه های بالایی به شهرداری محول می گردد و اجرای آن هیچ لزومی ندارد.

شهرام دبیری-رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: کیفیت و سرعت عمل در انجام پروژه ها امری بسیار مهم است، از کمیسیون عمران نیز درخواست می کنیم نسبت به پروژه ها نظارت کند و بازدید از آن ها انجام گردد.

دستور چهارم جلسه: آنالیز لایحه شهرداری تـبریز مبنی بر پرداخـت مبلغ دو میلیارد تومان به منظور مشارکت شهرداری تبریز با صدا و سیمای استان در تهیه و فراوری سریال جلال 2

شکور اکبرنژاد- عضو شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص گفت: کمیسیون فرهنگی با سه شرط این لایحه را تصویب کرد، ابتدا فیلم نامه توسط آقای لزیری و مصطفائی به عنوان افراد فرهنگی و ناظر اقتصادی شهرداری آنالیز گردد و از پتانسیل های هنرمندان تبریز در این زمینه استفاده گردد.

وی بیان نمود: بعضی ها نگران هستند مقطعی از تاریخ که در این سریال روایت می گردد به طور کامل روایت می گردد یا نه، فرزندان نخبه در صداوسیمای تبریز وجود دارد که پتانسیل های آنها نادیده گرفته می گردد.

اکبرنژاد گفت: کمیسیون با شرط های مطرح شده موافق است.

محمد حسن اسوتچی نیز در رابطه، اظهار کرد: اخیراً دیوار ضلع شاقتصادی صداوسیما برداشته شده و جلوی آن با دیوار کاذب بسته شده است، اگر صداوسیما در آن محل فعالیت عمرانی می نماید می تواند از محل آن این پول را پرداخت کند .

فرج محمد قلی زاده-عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این رابطه گفت: پیشنهاد می کنم این پول دو میلیاردی را در قالب دریافت خدمات هنری برای هنرمندان و فعالین فرهنگی و هنری به ویژه اصحاب تئاتر که هیچ مرجعی از آنها حمایت ننموده، تخصیص دهیم، نه به صداوسیما که سازمانی ملی است و بودجه ملی دارد.

قلیزاده بیان نمود: وظیفه ذاتی صدا وسیما فراوری فیلم است همانطور که جلال یک ساخته شد.

فریدون بابایی اقدم - عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: سیاست کاری شهرداری و صداوسیما مشارکتی و به سمت تمجید از فعالیت های شهرداری است از پتانسیل های صدا وسیما برای نشان دادن مسائل شهری استفاده گردد.

وی اضافه نمود : معتقدم بخشی از برنامههای مشارکتی سمت و سوی تمجید از شهرداری داشته است در حالی که می توانیم از ظرفیت صدا و سیما برای به تصویر کشیدن مطالبات مردمی بهره مند شویم.

وی گفت: در جلال 1 نقش های اصلی به بازیگران سایر شهر ها محول شد و هنرمندان تبریزی از حداقل هزینه ها منتفع شدند، بهتر است از هنر هنرمندان برای نشان دادن معضلات و مسائل شهری استفاده گردد.

سونیا اندیش نیز ضمن تشکر از فعالیت های صدا و سیمای استان در حوزه فرهنگی، گفت: اخیرا سه هزار متر باغ توت در صداوسیمای تبریز خشک شده و شهرداری بارها در این خصوص هشدار داده است. تعجب می کنیم صداوسیما که باید پیشتاز گسترش فضای سبز باشد چرا فضای سبز را به پارکینگ تبدیل نموده است و این پروژه همچنان ادامه دارد.

شهرام دبیری- رییس شورای اسلامی شهر تبریز نیز بیان نمود: از شهرداری می خواهیم هرچه سریعتر نسبت به تکمیل سالن های تئاتر اقدام کند.

شهرام دبیری گفت: لایحه ای برای نحوه حمایت از هنرمندان شهر به شورای شهر ارائه گردد.

پرداخت 2 میلیارد تومان بودجه مشارکتی شهرداری تبریز برای ساخت سریال جلال 2 در صداوسیمای آذربایجان شرقی تصویب شد.

سونیا اندیش- عضو شورای اسلامی شهر نیز در تذکر خود بیان نمود: موضوع پارک حاشیه ای که دو سال است در حاشیه مانده و هر چه خواسته ایم اعضای شورا جوابگوی سوالات شهروندان باشند جوابی داده نشده است.

وی ادامه داد: سال گذشته لایحه افزایش نرخ پارک حاشیه ای به شورا ارائه شد اما با توجه به حاشیه های موجود و بعضی مسائل همانند عدم پرداخت مناسب حق و حقوق کارگران و حق بیمه مقرر شد کمیته کارشناسی درخصوص نحوه واگذاری و سرمایه گذاری آنالیز هایی انجام و سود و زیان آن تعیین گردد که متاسفانه علیرغم مصوبه شورا فعلاً جوابی در این خصوص نیامده و مکرراً لایحه افزایش قیمت تعرفه به شورا ارائه می گردد.

وی اضافه نمود: ابتدا اعضای شورا باید به مصوبات خود احترام بگذارند و سپس از شهرداری خواهان احترام به مصوبات و اجرای آن ها باشند.

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک گفت: در سال 97 همزمان این شرکت با بنیاد تعاون زندان ها قرارداد بسته و 130 نفر زندانی رای باز به کار گرفته می گردد که ضروری است موضو ع پرداخت حق و حقوق و بیمه آن ها نیز مورد توجه و آنالیز قرار گیرد.

غلامحسین مسعودی ریحان- عضو شورای اسلامی ضمن تبریک قهرمانی تراکتور گفت: من در مجلس شورای اسلامی یک روز از حقوق خود را در ماه به تراکتور پرداخت می کردم،تقاضا دارم حق جلسه شورای شهر هم یک روز در هر ماه به تراکتور پرداخت گردد.

وی بیان نمود: حقوق کارگران پرداخت نشده و به همین دلیل تا زمان پرداخت حقوق تمامی کارگران شهرداری، حقوق اعضای شورا نیز پرداخت نشده و نمی گردد، از شهرداری می خواهیم حقوق مدیران را نیز منوط به پرداخت حقوق کارگران نمایند.

مسعودی ریحان توضیح داد: به عنوان یک شهروند و نماینده ادوار نسبت به بازگشایی مدارس به وزیر هشدار می دهم که این بازگشایی به چه قیمتی اجرا شده است.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تبریز اضافه نمود: تفاوت شورای شهر فعلی با گذشته در شفافیت است و در بعضی مناطق قبل از ارائه پروانه به آن مجوز داده می گردد.

وی گفت: مازاد بر تعرفه عوارض محلی از شهروندان برای طبقات بیشتر پول گرفته می گردد که ضروری است این موضوع پیگیری گردد اگر پرداخت عوارض بیشتر از تعرفه عوارض انجام می گردد پس این موضوع به صرفه است و باید هزینه ها در تعرفه عوارض محلی نیز افزایش یابد.

وی اضافه نمود: اگر امکانش وجود داشته باشد حقوق مدیران شهرداری و اعضای شورا در راستای شفاف سازی در سایت قرار داده گردد چرا که قانونی است.

فریدون بابایی اقدم- عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: افرادی با اقدامات سودجویانه اقدام به خرید و ساخت وساز غیر مجاز می نمایند و این افراد بیش از 50 نفر نیستند اما فضای شهر را برهم زده اند .

وی بیان نمود: احکام تخریب به جز در بعضی موارد انجام نمی گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سوخت کوره های آجرپزی غرب تبریز فسیلی است و دود ناشی از آن به سمت مناطق مسکونی راهنمایی می گردد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: اخیراً فاضلاب انسانی پایگاه دوم شکاری تبریز تخریب شده و بوی نامطبوع آن موجب ناراحتی و اذیت شهروندان شده است.

تعطیلی دو هفته ای جلسات شورای اسلامی شهر تبریز

تعطیلی دو هفته ای جلسات شورای اسلامی شهر تبریز در نیمه دوم شهریور ماه تصویب شد.

بنا بر ارائه پیشنهاد به هیئت رییسه، شورای اسلامی شهر تبریز به مدت دو هفته در نیمه دوم شهریور ماه تعطیل خواهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "گزارش خبرنگاران از جلسه شورای شهر تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش خبرنگاران از جلسه شورای شهر تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید