گزارش رئیس کل بانک مرکزی از بهبود شرایط مالی، شرایط تأمین ارز به حالت عادی برگشت

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، همتی با تأکید براینکه در بخش تأمین ارز، برای واردات کالا های اساسی، دارو و مواداولیه وضروری کشور، ازطریق روش های مختلف چهارگانه اعلامی بانک مرکزی، شرایط به شرایط عادی برگشته است، گفت:دراین مدت بیش از4/5میلیارددلاربرای واردات تأمین شده است.

گزارش رئیس کل بانک مرکزی از بهبود شرایط مالی، شرایط تأمین ارز به حالت عادی برگشت

به گزارش گروه اقتصادی وبلاگ ساعت ورزشی، عبدالناصر همتی در تازه ترین یادداشت اینستاگرامی نوشت: در اواسط اردیبهشت ماه، اعلام کردم شرایط سخت است. لیکن، رونددرحال بهبود بوده وقابل مدیریت و ثبات نیز قابل اعاده است. امروز و بعد از 20 روز از آن نوشته، تأیید و تأکید میکنم که:

1-در بخش تأمین ارز، برای واردات کالا های اساسی، دارو و مواداولیه وضروری کشور، ازطریق روش های مختلف چهارگانه اعلامی بانک مرکزی، شرایط به شرایط عادی خود برگشته است.

بطوریکه دراین مدت بیش از 4/5 میلیارددلاربرای انجام واردات تأمین شده است. طبعاً، بازار از شرایط ایجاد شده در سامانه نیما و دیگر روش های تأمین ارز ونیزاقدامات در دست اجرا، به تدریج متأثر خواهد شد.

2-دربخش ریال، برای تأمین کسری بودجه دردومرحله حراج اوراق بدهی دولت، 10 . 000 میلیارد تومان با نرخ سودسالانه 15 درصدبه فروش رفت. با این اقدام بدون افزایش پایه پولی، و با استفاده از نقدینگی موجود، بودجه دولت تأمین اقتصادی شد. در هفته های آینده این حراج ها ادامه خواهد داشت.

3- شاخص بهای فراوری کننده در اردیبهشت ماه، درمقایسه با ماه پیش از آن، 0.9 درصد ونسبت به ماه مشابه سال قبل 16 درصد رشد داشته است. این یک شاخص پیش نگر تورم است و نشان از کاهش شتاب تورم دارد. بانک مرکزی مصمم به ساز و کار هدف گذاری تورمی است. لذا، سیاست های پولی متناسب با آن را اعمال خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "گزارش رئیس کل بانک مرکزی از بهبود شرایط مالی، شرایط تأمین ارز به حالت عادی برگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش رئیس کل بانک مرکزی از بهبود شرایط مالی، شرایط تأمین ارز به حالت عادی برگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید