10 مصوبه برای بازگشت تماشاگران به استادیوم ها

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، حضور تماشاگران در استادیوم ها با ایجاد شرایط لازم، از هفته هفدهم شروع می گردد و کانون های هواداری باشگاه ها مسئولیت اصلی نظم دهی و ساماندهی تماشاگران را بر عهده خواهند داشت.

10 مصوبه برای بازگشت تماشاگران به استادیوم ها

سازمان لیگ فوتبال ایران از تصویب 10 مورد برای برگزاری بهتر مسابقات لیگ برتر با حضور طرفداران اطلاع داد.

به گزارش سایت سازمان لیگ فوتبال ایران، نخستین جلسه کارگروه فرهنگی و ساماندهی طرفداران فوتبال به ریاست منصور قنبرزاده نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال، محمدرضا کشوری فرد سرپرست سازمان لیگ، مدیران و مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، مسئولان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و مدیران انتظامی، امنیتی و نظارت و بازرسی برگزار گردید.

حاضران در جلسه بر ضرورت حضور تماشاگران در استادیوم های کشور تأکید و ضمن بیان نظرات خود، پیشنهادها و راهکارهایی برای برگزاری بهتر مسابقات را مطرح کردند. از جمله مهمترین مصوباتی که در این نشست به تصویب رسید، به توضیح زیر است:

حضور تماشاگران در استادیوم ها با ایجاد شرایط لازم، از هفته هفدهم شروع می گردد و کانون های هواداری باشگاه ها مسئولیت اصلی نظم دهی و ساماندهی تماشاگران را بر عهده خواهند داشت.

حضور تماشاگران در استادیوم ها فقط با خرید بلیت از سامانه الکترونیکی ممکن بوده و افراد بدون بلیت، مجوز حضور در استادیوم را نخواهند داشت.

تماشاگران روی صندلی های شماره دار استادیوم و جایگاه معین شده در بلیت مستقر شوند.

بلیت های فروخته شده به افراد، قابل واگذاری و فروش به شخص دیگری نیست و واحدهای نظارتی سازمان لیگ و انتظامی، کنترل لازمه را بر این فرآیند اعمال خواهند کرد.

مقرر شد بسته های فرهنگی از سوی کانون های هواداری و معاونت های فرهنگی باشگاه ها، برای ارائه به تماشاگران آماده گردد.

تمامی عوامل برگزاری مسابقه از جمله داوران، ناظران، مسئولان فرهنگی و روابط عمومی ها دارای آی دی کارت بوده و افراد فاقد آی دی کارت، مجوز ورود به استادیوم را نخواهند داشت.

باشگاه های استقلال و پرسپولیس، مدارک مشوقین خود را برای صدور آی دی کارت به فدراسیون فوتبال و واحد فرهنگی سازمان لیگ اعلام نمایند. در فازهای بعدی نیز برای مشوقین سایر باشگاه ها این کارت ها نیز صادر و اقدام گردد.

با توجه به مهیا نبودن زیرساخت ها برای حضور بانوان در استادیوم ها، شرایط لازم برای حضور بانوان در مسابقات آینده فراهم و بعلاوه همیاران طرفداران بانوان در باشگاه ها تشکیل و اقدام گردد.

معاونت های فرهنگی و کانون های هواداری باشگاه ها، برنامه های خود را تا انتها فصل جاری مسابقات ارائه نمایند و این برنامه ها در کارگروه آنالیز و پیگیری گردد.

منشورهای اخلاقی و آیین نامه های معینی برای طرفداران و تماشاگران در استادیوم ها تهیه و تدوین گردد.

در انتها نشست، منصور قنبرزاده نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال گفت: کارگروه فرهنگی و ساماندهی کانون طرفداران باشگاه ها نشستی مستمر و هر 15 روز یک بار برگزار کند و نمایندگان سایر باشگاه ها در این کارگروه حضور داشته باشند. مصوبات این کارگروه فرهنگی به صورت مکتوب به باشگاه ها ابلاغ و در نشست های بعدی، صورتجلسه معینی برای هر جلسه کارگروه تهیه گردد. بعلاوه دبیری برای این کارگروه جهت دعوت از باشگاه ها، پیگیری مصوبات و اجرای آن معین گردد.

وی در ادامه توضیح داد: همه عوامل و ناظران مسابقات باید شناسنامه دار باشند و سوابق تحصیلی و آموزش آنها نیز معین باشد. آموزش ارتباط با دانشگاه ها در صورت لزوم انجام و بودجه فرهنگی مناسبی برای باشگاه ها معین و سازماندهی گردد. باشگاه ها موظف شوند برنامه های فرهنگی خود را ابتدا به تأیید هیئت مدیره باشگاه خود برسانند و سپس برای اجرا و بهینه سازی، به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ ارائه نمایند.

منبع: عصر ایران

به "10 مصوبه برای بازگشت تماشاگران به استادیوم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مصوبه برای بازگشت تماشاگران به استادیوم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید