13 هزار و 265 معلول زیر چتر حمایتی بهزیستی استان سمنان هستند

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: 13 هزار و 265 معلول شناسایی شده در استان از خدمات بهزیستی بهره مند هستند.

13 هزار و 265 معلول زیر چتر حمایتی بهزیستی استان سمنان هستند

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی از سمنان،علیرضا ایزدپورمدیرکل بهزیستی استان سمنان به مناسبت هفته ملی و در آستانه روز جهانی معلولین گفت: از مجموع معلولان زیر چتر حمایتی بهزیستی استان سمنان چهار هزار و 789 نفر معلول حرکتی، 2 هزار و 921نفر معلول ذهنی، یک هزار و 703 نفر معلول شنوایی، و یک هزار و 696نفر نابینا هستند.

او افزود: یک هزار و 532 نفر از لحاظ اعصاب و روان و 624 نفر از لحاظ صوت و گفتار معلول محسوب می شوند و از حمایت های بهزیستی استان سمنان بهره مند هستند.

او اعلام کرد: خدمات تخصصی به جامعه هدف زیر چتر حمایت در معاونت توانبخشی از طریق دفتر توانمندسازی معلولان، دفتر امور مراکز توانبخشی روزانه و توانپزشکی و دفتر امور مراکز توانبخشی مراقبتی با حضور چهار کارشناس ستادی و 20 کارشناس شهرستانی در حال اجرا است.

ایزدپور اظهار داشت: ارجاع بیش از 300نفر از معلولان برای استفاده از خدمات دندانپزشکی در داخل استان، جلب و توزیع 200 دستگاه ویلچر برای معلولان زیر سن 18 سال، از دیگر خدمات تخصصی ارائه شده در دفتر امور مراکز توانبخشی مراقبتی بهزیستی استان است.

او توضیح داد: پرداخت یاری هزینه تحصیلی به 970 دانش آموز، پرداخت یاری هزینه ایاب و ذهاب به 648 نفر، پرداخت حق پرستاری افراد دارای آسیب نخاعی مربوط به314 پرونده، پرداخت یاری هزینه تشویقی برای 37 دانشجو، پرداخت یاری هزینه درمان و توانبخشی25 بیمار مبتلا به اختلالات متابولیکی PKU از دیگر اقدامات حمایتی اداره کل بهزیستی استان سمنان است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان یادآور شد: نظارت بر 10 مراکز شبانه روزی معلولان و سالمندان به تفکیک 2 مرکز در گرمسار، 2 مرکز در سمنان، 2 مرکز در دامغان، سه مرکز در شاهرود و یک مرکز در مهدیشهر از دیگر وظایف این اداره کل در حمایت از معلولان است.

از هشت لغایت 14 آذر ماه با شعار پیش بسوی دنیایی فراگیر، دسترس پذیر و پایدار بعد از بیماری کرونا با راهبری و مشارکت افراد دارای معلولیت هفته ملی معلولان نامگذاری شده است.

انتهای پیغام / ن

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "13 هزار و 265 معلول زیر چتر حمایتی بهزیستی استان سمنان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 هزار و 265 معلول زیر چتر حمایتی بهزیستی استان سمنان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید