22 میلیون بد مسکن و حدود 40 درصد اجاره نشین داریم

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، برزگر رئیس کانون انبوه سازان کشور با اشاره به اینکه دولت می تواند با افزایش سقف تسهیلات مسکن تا 300 میلیون تومان و سپس انتقال آن به خریدار موجب رونق بخش مسکن گردد، گفت: 22 میلیون بد مسکن و حدود 40 درصد اجاره نشین داریم.

22 میلیون بد مسکن و حدود 40 درصد اجاره نشین داریم

به گزارش گروه مالی وبلاگ ساعت ورزشیف جمشید برزگر با اشاره به اینکه برای برون رفت از شرایط حاکم بر فراوری مسکن به رئیس جمهوری نامه نوشته و امیدواریم به آن توجه نمایند، گفت: ساخت و ساز در کشور به عنوان بالاترین پیشران صنعت فراوریی محسوب می گردد، زیرا 97 درصد محصولات فراوری ساختمان، در داخل کشور فراوری می گردد و در صورت رونق ساخت و ساز کارخانه های سیمان، فولاد، آهک، گچ، آجر، شیشه، کاشی، سرامیک، کابل و سیم برق، شیرآلات، سرویس های بهداشتی، کلید و پریز و لوازم برقی و الکتریکی و بیش از 300 محصول دیگر که مستقیم و غیرمستقیم با ساخت و ساز در ارتباط هستند به فراوری خود خواهند اضافه نمود.

وی ادامه داد: محصولات فراوری ساختمان هم اینک بیشتر آن ها با حداکثر 30 درصد ظرفیت خود کار می نمایند و آنچه مسلم است افزایش ظرفیت فراوری کارخانه های موجود برای دولت بسیار کم هزینه تر، راحت تر و زوده بازده تر از ایجاد کارخانه های جدید است.

*سقف تسهیلات خرید و فراوری مسکن تا 300 میلیون افزایش یابد

برزگر با بیان اینکه برای برون رفت از شرایط حاکم بر فراوری مسکن باید دولت اقدامات مناسبی انجام دهد تاکید نمود:چنانچه دولت اقدام به افزایش مبلغ تسهیلات ساخت و امکان انتقال آن به خریدار به صورت بلندمدت کند قدرت خرید متقاضیان مسکن افزایش می یابد.

وی اضافه نمود:قطعاً با افزایش متقاضی خرید مسکن افزایش فراوری و ساخت و ساز حاصل می گردد. پس افزایش فراوری مسکن موجب افزایش اشتغال و رونق مالی خواهد شد و بدون هیچ تردیدی درآمد دولت و شهرداری ها نیز افزایش خواهد یافت.

به گفته وی، با توجه به عوارض دریافتی شهرداری ها که حداقل 30 درصد بودجه شهرداری های کشور را تأمین می نماید، مالیات بر ارزش اضافه نموده 10 درصدی و سهمیه آموزش و پرورش و حمل و نقل و غیره، مالیات بر درآمد و مالیات نقل و انتقال و وجوه دریافتی بابت حق انشعابات آب و برق و فاضلاب و گاز و ... تماماً موجب افزایش درآمد دولت خواهد شد.

رئیس کانون انبوه سازان کشور با تاکید بر اینکه این تسهیلات اعطائی زمانی مؤثر واقع می گردد و چرخ ساخت و ساز را به گردش در می آورد که حداقل تسهیلات اعطائی برای خرید و فراوری هر واحد مسکونی در تهران به 300 میلیون تومان برسد گفت: این تسهیلات می تواند در کلان شهر ها 250 میلیون تومان و در شهر های بیش از 500 هزار نفر جمعیت 200 میلیون تومان و سایر شهر ها 160 میلیون تومان باشد.

برزگر با اشاره به اینکه تسهیلات مسکن باید قابل انتقال به خریداران باشد و مدت بازپرداخت حداقل 20 سال گفت:شاید عنوان گردد که محل تأمین این تسهیلات کجا باید باشد. این تسهیلات می تواند حتی از محل صندوق توسعه ملی تامین گردد، زیرا بدون هیچگونه تردیدی افزایش تسهیلات بانکی بلندمدت با کارمزد پائین، آنچنان تحرکی در ساخت و ساز و رونق فراوری و اشتغال در کشور ایجاد می نماید که قابل مقایسه با هیچیک از دور زدن های تحریم ها و پیگیری ایجاد رابطه مالی با سایر کشور ها نخواهد بود.

رئیس کانون انبوه سازان کشور با بیان اینکه نقدینگی کشور از مرز 20 هزار هزار میلیارد تومان فراتر رفته است خاطر نشان کرد: براساس آمار ارائه شده توسط مسئولان، 22 میلیون بد مسکن در بافت های فرسوده و حاشیه نشینی شهر ها و حدود 40 درصد اجاره نشین داریم که همگی براساس قانون اساسی احتیاج به سر پناهی مناسب دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "22 میلیون بد مسکن و حدود 40 درصد اجاره نشین داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "22 میلیون بد مسکن و حدود 40 درصد اجاره نشین داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید