آیا انیمیشن بنیادین دست کم گرفته شده ترین فیلم سال است؟

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، پیکسار به لطف گذشته پیروز خود، انتظارات زیادی برای فیلم های انیمیشن ایجاد نموده است. انیمیشن بنیادین (Elemental)، جدیدترین فیلم این کمپانی، به عنوان دست کم گرفته شده ترین فیلم سال شناخته شده آن هم در حالی که امتیاز وبسایت راتن تومیتوز به این انیمیشن 74 از 100 است، نمره ای بیشتر از دیگر انیمیشن های تحسین شده سال؛ اما دیگر فیلم های پرفروش از نظر عملکرد باکس آفیس آن را تحت شعاع قرار داده اند.

آیا انیمیشن بنیادین دست کم گرفته شده ترین فیلم سال است؟

با توجه به دو فیلم قرمز شدن (Turning Red) و لایت یر (Lightyear)، که نقدهای مثبت منتقدان را به خود جلب کرد اما به سطح پیروزیت مالی برخی از کارهای قبلی پیکسار نرسید، این کمپانی اخیرا سابقه خوبی برای خودش ثبت ننموده است.

شاید به همین علت است که انیمیشن بنیادین انتظارات را آنطور که باید برآورده نکرد. مهم است به خاطر داشته باشید که صنعت انیمیشن واقعا بی نظیر است و عوامل دیگری علاوه بر کیفیت در پیروزیت فیلم نقش دارند. عملکرد یک فیلم در گیشه بعلاوه می تواند تحت تاثیر متغیرهای بیرونی مثل تاریخ اکران و رقابت با سایر فیلم های پرهزینه قرار بگیرد.

کاوش در شهر بنیادین

بنیادین ما را به شهر بنیادین می برد، جایی قابل توجه که در آن عناصر چهارگانه آب، باد، خاک و آتش با ظاهری انسان گونه با یکدیگر همزیستی و همکاری دارند. امبر، زنی از عنصر آتش با روحیه ای گرم و صمیمی که در فایرتاون زندگی می نماید، همراه با عناصر دیگر به ما معرفی می گردد.

وقتی امبر از منطقه امن خود خارج می گردد، شهری از نظر بصری تماشایی را می بینیم که تحت تاثیر کلان شهرهای دنیا طراحی شده است. شهر بنیادین با انیمیشن مجذوب نماینده و توجه فراوان به جزئیات طراحی شده است که به عنوان یک محیط فریبنده برای روایتی موثر عمل می نماید.

در مرکز انیمیشن بنیادین داستان عاشقانه ای بین وید، بازرس بهداشت شهرداری که با الهام از عنصر آب طراحی شده و امبر آتشین و حساس به آب شکل می گیرد. وید و امبر با یکدیگر تفاوت های فراوانی دارند، که به عنوان یک زیرژانر کمدی رمانتیک برای انیمیشن یک مزیت محسوب می گردد. برخلاف شعله های سوزان آتش امبر، وید بسیار ظریف است.

در طول فیلم، برخورد این شخصیت ها موقعیت های خنده دار و مجذوب نمایندهی بوجود می آورد که بر اهمیت همدلی و درک دوستی های مادام العمر تاکید می نماید. گوش دادن به صدای لیا لوئیس و مامودو آینده به عنوان صداپیشه های این دو شخصیت بسیار لذت بخش است چرا که به زیبایی به این شخصیت ها جان می بخشند. ماجرای این دو شخصیت برای کشف حقیقت نشت آب مرموز در فروشگاه خانوادگی امبر نه تنها دوستی آن ها را بهبود می بخشد بلکه ارزش همکاری با یکدیگر برای حل چالش ها و حل اختلافات گذشته را برجسته می نماید.

انیمیشن بنیادین، فیلم تحسین شده منتقدان

بنیادین از لحاظ سبک انیمیشن فوق العاده است که یکی از نقاط قوت غیرقابل انکار آن به شمار می رود. شهر بنیادین یک محیط باشکوه دیگر است که به وسیله تیم خلاق پیکسار خلق شده است. این فیلم با ترکیب زیبای رنگ های زنده و گرافیک گیرا، بینندگان را به یک جشن بصری خیره نماینده می برد. با استفاده ماهرانه از ویژگی های متمایز عناصر در معماری و منظره ها شهری، درجه دیگری از پیچیدگی و شگفتی به داستان سرایی بصری فیلم اضافه شده است.

انیمیشن نه تنها تصاویر دلپذیری دارد، بلکه با پیروزیت احساسات شخصیت ها را منتقل می نماید و تاثیر روایت را افزایش می دهد. به خاطر توجه دقیق به جزئیات در تک تک فریم های فیلم، مخاطبان به دنیای عناصر ساکن در این شهر منتقل می شوند و فرصت فوق العاده ای برای برقراری ارتباط با مردم و موقعیت هایشان پیدا می نمایند.

انیمیشن بنیادین نقدهای خوبی از سوی منتقدان و تماشاگران سینما دریافت نموده است، اگرچه سایر فیلم ها از نظر مالی بهتر عمل نموده اند. با عایدی دنیای 358 میلیون دلاری، عملکردی بدتر از برخی از انیمیشن های پیروز قبلی پیکسار دارد. با این حال، ارقام باکس آفیس همواره ارزش یا تاثیر واقعی یک فیلم را بر بینندگان منعکس نمی نمایند، بنابراین مهم است که این را در نظر داشته باشید.

انیمیشن بنیادین، میراث پیکسار

انیمیشن بنیادین گواه تعهد استودیو به انیمیشن است. این فیلم استانداردهای بالای و مهارت هنری پیکسار را با وجود مسائل تجاری به نمایش می گذارد. این ادای احترام به شاهکارهای قبلی استودیو مثل بالا (Up)، داستان اسباب بازی (Toy Story) و درون و بیرون (Inside Out) است که تاثیری پایدار بر مخاطبان در سراسر دنیا داشته است.

انیمیشن بنیادین یک نمونه قابل توجه از تمایل پیکسار برای پذیرش ریسک های خلاقانه است. هر فیلم یک تجربه سینمایی منحصربه فرد و هیجان انگیز است، چون این شرکت مرزها، موضوعات و ژانرهای تازه را دنبال می نماید. انیمیشن بنیادین با وجود اینکه از پیروزیتی مشابه برخی از پیشینیان خود برخوردار نیست، همچنان میراث پیکسار را به دوش می کشد.

انیمیشن بنیادین بدون شک فیلمی است که ارزش تماشا دارد، حتی اگر خیلی زود باشد که آن را دست کم گرفته شده ترین فیلم سال معرفی کنیم. انیمیشن بنیادین به خاطر هجوم پیکسار به این ژانر، انیمیشن نفس گیر و داستانی ملموس، از دیگر کمدی های رمانتیک یک سر و گردن بالاتر است.

ایده منسجم و قابل پذیرش فیلم بینندگان در هر سنی را به خود جذب و آن را به تجربه ای مناسب و جالب تبدیل می نماید. اگرچه انیمیشن بنیادین شاید نسبت به محصولات پیشین پیکسار پیروزیت تجاری و فروش چشمگیر برای این کمپانی به همراه نداشته باشد، اما تاثیر آن بر بینندگان و سهم آن در میراث پیکسار غیرقابل انکار است.

منبع: movieweb

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیا انیمیشن بنیادین دست کم گرفته شده ترین فیلم سال است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا انیمیشن بنیادین دست کم گرفته شده ترین فیلم سال است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید