آیا می دانستید زنان بهتر از مردان رانندگی می نمایند؟

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، بحثی قدیمی در میان مردان و زنان وجود دارد که کدام یک رانندگان بهتری اند؟احتمالا مردان با قاطعیت بیش تری نسبت به زنان خود را رانندگان بهتری می دانند. اما واقعیت چیست؟

آیا می دانستید زنان بهتر از مردان رانندگی می نمایند؟

این بحث مربوط به ایران هم نیست و در سراسر دنیا این جدال بین زنان و مردان وجود دارد. اما برترین راه برای آنالیز این موضوع نگاه به پژوهش های علمی در این زمینه است. وبلاگ ساعت ورزشی در این مطلب به آنالیز دلایل بهتر بودن رانندگی زنان می پردازد.

در جنگ ژنتیک کدام بهتر هستند؟

یک مطالعه تازه نشان داده است که زنان در رانندگی بهتر از مردان هستند. توانایی ژنتیکی زنان در مقابله با شرایط سخت بهتر از مردان است. این مطالعه تایید نموده است که هیچ تفاوتی بین آمادگی جسمانی مردان و زنان وجود ندارد. زنان به وسیله آموزش و تجربه در مواجهه با تمام شرایط رانندگی سریع تر عمل می نمایند.

زنان در شرایط سخت بهتر هستند

این مطالعه در پرتو اختلاف نظر درباره تفاوت های عملکرد فیزیکی بین مردان و زنان، از جمله توانایی زنان برای تحمل شرایط سخت پشت فرمان خودرو، اجرا شده است. بر اساس مطالعه ای که به وسیله محققان دانشگاه ایالتی میشیگان در ایالات متحده انجام شد، پس از تجزیه و تحلیل ضربان قلب، تنفس، دمای پوست و استرس گرمایی، تعیین شد آمادگی جسمانی در مردان و زنان یکسان است.

به گفته محقق دیوید فرگوسن، اینکه گفته می گردد زنان زودتر از مردان خسته می شوند، درست نیست.

این محقق شرح داد که فاز لوتئال که نیمه دوم چرخه قاعدگی است که پس از تخمک گذاری شروع می گردد و در شروع سیکل بعدی به انتها می رسد، باعث می گردد ضربان قلب زنان افزایش یابد، دمای مرکزی بدن بالاتر و عوامل فیزیولوژیکی دیگر افزایش یابد، اما آن ها در رانندگی با مردان تفاوتی ندارند.

آمارها دروغ نمی گویند

نتایج مطالعه ای از سوی بیمه پریویلیج (Privilege Insurance) نشان می دهد که فقط 28 درصد زنان معتقدند که از مردان رانندگان بهتری اند در حالی که 13 درصد مردان فکر می نمایند زنان از آن ها بهتر رانندگی می نمایند.

در این مطالعه به راننده ها در 14 جنبه گوناگون آزمون رانندگی امتیاز داده شد. زنان 23/6 و مردان 19/8 امتیاز از 30 نمره ممکن را از آن خود کردند. در بخش حفظ فاصله مناسب با خودروی جلویی، 4 درصد زنان و 27 درصد مردان در فاصله بسیار نزدیک و غیرقانونی با خودروی جلویی خود رانندگی می کردند.

تقریبا نیمی از مردان با سرعت زیاد در موقعیت های خطرناک رانندگی می نمایند. که این رقم در خصوص 25 درصد زنان اتفاق می افتد. بعلاوه بیش از نیمی از مردان چراغ زرد را رد می نمایند که این عدد در خصوص زنان 14 درصد بود.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب جلوگیری از جوانه زدن سیب زمینی با 6 ترفند ساده را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "آیا می دانستید زنان بهتر از مردان رانندگی می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا می دانستید زنان بهتر از مردان رانندگی می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید