ابرخودروی جدیدی که از فیلم های تخیلی بیرون آمده، عکس

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، گجت نیوز نوشت: پولستار با معرفی هایپرکار کانسپت سینرژی در نمایشگاه مونیخ خبرساز شد. ابرخودرو Synergy نمایان گر اوج جاه طلبی این خودروساز در طراحی است.

ابرخودروی جدیدی که از فیلم های تخیلی بیرون آمده، عکس

پولستار (Polestar)، شرکت سوئدی فراوریکننده خودرو الکتریکی که یکی از زیرمجموعه های کمپانی ولوو است، اخیراً با رونمایی از سینرژی (Synergy) در نمایشگاه خودرو مونیخ 2023 توجهات زیادی را به خود جلب کرد. سینرژی، هایپرکاری با طراحی آینده گرایانه است که تنها یک دستگاه در کل جهان ساخته و فراوری خواهد شد. این هایپرکار با ترکیب 3 طرح برتر مسابقه طراحی پولستار (Polestar Design Contest) شکل گرفته؛ مسابقه ای که بیش از 600 طرح از طراحان کارآموز و حرفه ای برای رقابت در آن به ثبت رسید.

معرفی هایپرکار برقی پولستار سینرژی

پولستار با 3 برنده مسابقه طراحی خود شامل دو نفر در دسته طراحی نمای بیرونی و یک نفر در دسته فضای داخلی به مدت 6 ماه برای توسعه سینرژی همکاری نموده است. نتیجه همکاری آن ها هم یک هایپرکار تک سرنشین با تمرکز روی راننده است که طراحی آینده گرایانه متفاوت آن اول از هر چیزی توجه را به خود جلب می نماید. در واقع طراحی منحصر به فردی را از این محصول می بینیم که پیش تر در هیچ کدام از ساخته های پولستار به چشممان نخورده بود؛ شاید خودرو اسپرت تمام الکتریکی پولستار 6 که احتمالاً در سال 2026 به عرضه می رسد، نزدیک ترین ساخته این خودروساز سوئدی به آن باشد.

دو طراح مستقر در پاریس دواشیش دشماک (Devashish Deshmukh) و سواپنیل دسای (Swapnil Desai) مسئولیت طراحی نمای بیرونی Synergy را بر عهده داشته اند. دشماک در طراحی بخشی که به آن سپرده شده بود، از کوسه سرچکشی الهام گرفت و طراحی خود را مبتنی بر قسمت های توخالی انجام داد. طراح دیگر هم مفهومی تحت عنوان ماندگاری عاطفی را معرفی کرد و موادی را انتخاب کرد که با گذر زمان نه تنها تازگی خود را از دست نمی دهند، بلکه به جذابیت ظاهری آن ها اضافه می گردد.

فضای داخلی که یینگ ژیانگ لی (Yingxiang Li) مستقر در چین طراحی نموده است، حول محور عملکرد می چرخد و به راننده حس کنترل و راحتی شناور را القا می نماید. بنا به گفته توماس اینگنلاث (Thomas Ingenlath)، مدیرعامل پولستار، ابرخودرو سینرژی گواهی است بر اینکه خودروهای تمام الکتریکی حتی می توانند هیجان انگیزتر از نمونه های درون سوز مرسوم باشند. سینرژی در زمینه ابعاد هم خودرویی معمولی نیست و 1069 میلی متر ارتفاع دارد، در حالی که طول آن به 4559 میلی متر می رسد.

قوای محرکه پولستار سینرژی در هاله ای از ابهام قرار گرفته است؛ البته از کانسپتی که روی نمایش طراحی متمرکز است، انتظار دیگری نمی رود. با وجود این، حداقل بر اساس کانسپت های قبلی به نمایش گذاشته شده به وسیله این خودروساز سوئدی، احتمال داده می گردد که دست کم دو موتور الکتریکی برای تامین قوای محرکه آن در نظر گرفته شده باشد. پولستار 6، محصول مورد انتظار این خودروساز هم که پیش تر به آن اشاره شد، از دو موتور الکتریکی جهت فراوری قدرت 884 اسب بخار بهره می برد.

هرچند پولستار سابقه فراوری انبوه کانسپت های خود را دارد، هایپرکار سینرژی را صرفاً به عنوان یک محصول نمایشی ارائه داده است که احتمالاً به فراوری در مقیاس گسترده نخواهد رسید. پولستار پس از نمایشگاه خودرو مونیخ 2023، این هایپرکار تمام الکتریکی را در در چندین محل در ایالات متحده به نمایش خواهد گذاشت.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرستقیمت روز خودرو در وبلاگ ساعت ورزشی مراجعه کنید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "ابرخودروی جدیدی که از فیلم های تخیلی بیرون آمده، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابرخودروی جدیدی که از فیلم های تخیلی بیرون آمده، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید