ابهام در شروط عجیب برای حذف قرعه کشی، بازار خودرو تاثیر می پذیرد؟

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، در پی دستور حذف قرعه کشی شرکت های خودروسازی کشور، ایران خودرو دو اقدام را شرط حذف قرعه کشی طرح های فروش خودرو اعلام نمود.

ابهام در شروط عجیب برای حذف قرعه کشی، بازار خودرو تاثیر می پذیرد؟

شروط ایران خودرو برای حذف قرعه کشی افزیش عرضه 750 هزار دستگاه در سال و حذف قیمت گذاری دستوری یا همان اختلاف قیمت بین بازار و کارخانه اعلام شد.

دو شرط حذف قرعه کشی تکذیب شد؟

با پیگیری های وبلاگ ساعت ورزشی از شرکت خودروسازی ایران خودرو تعیین شد که این خودروسازی الزامات حذف قرعه کشی را بیان نموده و شرطی را مطرح ننموده است.

فرایند حذف قرعه کشی نیز به تدریج و با سرانجام ثبت نام ها صورت می گیرد. ایران خودرو اعلام نمود که برای اجرای هشت دستور رئیس جمهور مبنی بر افزایش فراوری و حذف قرعه کشی، این الزامات مهم هستند.

اما شرکت سایپا به وبلاگ ساعت ورزشی گفت در حال حاضر خبری از حذف قرعه کشی نیست و طرح های فروش خودرو برگزار می گردد.

عملی می گردد؟

آیا شروط ایران خودرو برای حذف قرعه کشی توان تحقق دارد؟

فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو در تبادل نظر با وبلاگ ساعت ورزشی گفت: یکی از الزاماتی که برای حذف قرعه کشی اعلام شد افزایش عرضه خودرو بود. این الزام ارتباطی با مردم ندارد و ایران خودرو باید فراوری محصولات خود را افزایش دهد.

این کارشناس خودرو در ادامه شرح داد: اما برای تحقق وعده حذف قیمت گذاری دستوری باید این نکته را در نظر گرفت که خودروهای داخلی در این شرایط به چه قیمتی می رسند؟ در نتیجه به نظر نمی رسد که حذف قرعه کشی با این شروط تحقق یابد.

تاثیری در بازار دارد؟

زاوه ادامه داد: اگر قرعه کشی با این شروط حذف گردد، ثباتی در بازار ایجاد نمی گردد. در این شرایط قیمت خودروها به مقدار کمی کاهش می یابد. اما این کاهش قیمت ها به صورت کوتاه مدت است و بعد از مدتی، با رشد تورم قیمت خودروها نیز افزایش می گردد.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو وبلاگ ساعت ورزشی بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "ابهام در شروط عجیب برای حذف قرعه کشی، بازار خودرو تاثیر می پذیرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابهام در شروط عجیب برای حذف قرعه کشی، بازار خودرو تاثیر می پذیرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید