اهدای 1800 تبلت و گوشی هوشمند به دانش آموزان با احتیاج های ویژه کرمان

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پانزدهمین نشست شورای راهبری سازمان آموزش وپرورش استثنایی از اهدای 1800 تبلت و گوشی هوشمند به دانش آموزان با احتیاج های ویژه استان کرمان اطلاع داد.

اهدای 1800 تبلت و گوشی هوشمند به دانش آموزان با احتیاج های ویژه کرمان

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در بخشی از پانزدهمین نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی که با موضوع گزارش آموزش و پرورش استثنایی کرمان برگزار گردید با اعلام این خبر گفت: با همت خیرین تا به امروز 7 هزار و 500 دستگاه تبلت و گوشی هوشمند به دانش آموزان محروم آموزش وپرورش عادی استان کرمان اهدا شده است و در امسال نیز 38 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار برای خرید تجهیزات هوشمند آموزشی به وسیله سازمان نوسازی و تجهیز مدارس با استان کرمان اختصاص خواهد یافت.

معاون وزیر با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی کرمان در تحقق شاخص های بسته های تحولی عملکرد خوبی داشته است گفت: این اداره در اجرای برنامه ها و بسته های تحولی سازمان آموزش و پرورش استثنایی بر مبنای سند تحول بنیادین به خوبی عمل نموده است.

وی با اشاره به اینکه در اکوسیستم کرونا نظام تعلیم وتربیت آسیب دید و بازگشایی مدارس یک ضرورت است، گفت: آموزش و پرورش استثنایی کرمان در بازگشایی مدارس و آموزش حضوری عملکرد خوبی داشته است و به گونه ای که در این استان 91 درصد مدارس استثنایی مقطع ابتدایی و 100 درصد مدارس استثنایی مقطع متوسطه آموزش ها را به صورت حضوری برگزار می نمایند. هم چنین عملکرد آموزش و پرورش استثنایی کرمان در ارتباط با دستگاه ها و مسئولین محلی ارزشمند است.

معاون وزیر با بیان اینکه بر اساس آمایش سرزمینی 210 مدرسه در آموزش و پرورش استثنایی برای رسیدن به حداقل استانداردها احتیاج است گفت: سهم آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان از این تعداد 5 مدرسه است که خوشبختانه 9 مدرسه در این استان در حال ساخت است. یکی از 9 مدرسه در حال ساخت آموزش و پرورش استثنایی کرمان مجتمع بزرگ مستقل ویژه اتیسم است.

حسینی در ادامه با بیان اینکه خیرین سال گذشته بیش از 145 میلیارد تومان به تامین تجهیزات نهضت توان افزایی یاری کردند گفت: دانش آموزان استثنایی استان کرمان به 2 هزار و 440 قلم تجهیزات توانبخشی، آموزشی و ورزشی با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد و 400 میلیون تومان احتیاج دارند که در امسال دو و نیم میلیارد تومان از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای خرید این تجهیزات به استان کرمان اختصاص خواهد یافت.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی کرمان برای رسیدن به استانداردها به 6 مرکز مسائل ویژه یادگیری دیگر احتیاج دارد، گفت: باید کوشش گردد با همکاری اداره کل آموزش و پرورش کرمان این مراکز ساخته گردد و سازمان آموزش و پرورش استثنایی در تجهیز این مراکز یاری خواهد نمود.

حسینی با اشاره به سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان گفت: 98.40 درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان استان کرمان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ارزیابی شده اند. هم چنین آموزش و پرورش استثنایی کرمان توانست 91.43 درصد از شاخص مشخص شده سنجش نوآموزان پیش دبستان را محقق کند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خواهان همکاری سه جانبه وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی و سازمان آموزش و پرورش استثنایی شد و گفت: داده های غربالگری این سه نهاد می تواند در راستای مداخلات به هنگام طلایی استفاده گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "اهدای 1800 تبلت و گوشی هوشمند به دانش آموزان با احتیاج های ویژه کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهدای 1800 تبلت و گوشی هوشمند به دانش آموزان با احتیاج های ویژه کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید