برنامه تغذیه و تحرک برای دانش آموزان تجویز می شود

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، خبرنگاران/اردبیل مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در قالب اجرای طرح کوچ برای تک تک دانش آموزان برنامه تغذیه و تحرک تجویز و ارائه می شود.

برنامه تغذیه و تحرک برای دانش آموزان تجویز می شود

احمد ناصری یکم دی ماه در جلسه معاونان آموزش و پرورش اردبیل اظهار کرد: بسته های متنوع برای تحرک بخشی و تغذیه دانش آموزان در شبکه شاد ارائه شده که این امر می تواند به انجام فعالیت های تربیت بدنی کمک کند.

وی به اجرای طرح کوچ با نیت کنترل وزن و چاقی دانش آموزان اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح از ابتدای سال تحصیلی وزن و قد دانش آموزان به صورت دقیق اندازه گیری شده و با مشارکت خانواده ها جمع بندی در اجرای این طرح به انجام رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل شرح داد: از طریق سامانه سنات این اطلاعات دانش آموزان به ثبت رسیده و در حال پایش و تحلیل شرایط وزنی و قدی دانش آموزان هستیم تا به تناسب تک تک دانش آموزان برنامه تغذیه و تحرک بخشی برای آنها تجویز و ارائه شود.

ناصری اضافه کرد: برنامه های متنوعی در بخش فرهنگی و همچنین تربیت بدنی و ارتقا سلامت دانش آموزان از طریق شبکه شاد به خانواده ها ارائه شده که امیدواریم با همراهی آنها سلامت دانش آموزان از جهات مختلف تأمین شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: هر چند ما تعهدی در قبال تأمین ماسک برای دانش آموزان مدارس روستایی، عشایری و حتی شهری نداریم اما مدیران مدارس در حد نیاز ماسک خریداری و ذخیره سازی کردند تا در صورت نیاز به دانش آموزان تحویل داده شود.

ناصری به پرداخت دو مرحله سرانه بهداشتی برای مدارس اشاره کرد و ادامه داد: در هر مرحله بیش از یک میلیارد و 800 میلیون تومان به عنوان سرانه مدرسه در اختیار مدیران قرار گرفته تا نسبت به تهیه و تأمین مواد ضدعفونی کننده و اقلام بهداشتی اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان نمود: اداره کل مدیریت بحران استان اردبیل نیز در مراحل مختلف نسبت به تهیه رایگان مواد ضدعفونی برای مدارس اقدام کرده که ما قدردان زحمات و تلاش های آنها هستیم.

ناصری اضافه کرد: از هفته جاری 900 میلیون تومان نیز به حساب مدارس استان پرداخت خواهد شد تا اقلام مورد نیاز بهداشتی و آموزشی را تهیه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: ما در حد توان آمادگی ارائه خدمات آموزشی و تربیتی را به دانش آموزان داریم و هیچ مسئله ای در این زمینه وجود ندارد.

ناصری گفت: ما با درک تمام شرایط و چالش های خانواده ها در شبکه شاد، سعی و تلاشمان بر این است تا مسائل این شبکه را به حداقل رسانده و شرایط مطلوب تحصیل را برای نسل آینده مهیا کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "برنامه تغذیه و تحرک برای دانش آموزان تجویز می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه تغذیه و تحرک برای دانش آموزان تجویز می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید