خبرنگاران دادستان کردستان:همه مکلف به تمکین از مصوبات ستاد تنظیم بازار هستند

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، سنندج - خبرنگاران - دادستان انقلاب و عمومی مرکز کردستان با بیان اینکه افراد دخیل در فراوری و توزیع کالاها مکلف به تمکین قانون و مصوبات ستاد تنظیم بازار هستند، گفت: عدم تمکین آنها در عرضه کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم اخلال در نظام توزیع بوده و از نظر قانون جرم محسوب می گردد.

خبرنگاران دادستان کردستان:همه مکلف به تمکین از مصوبات ستاد تنظیم بازار هستند

محمد جباری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ ساعت ورزشی گفت: هیچ کسی(فراوری نماینده و عرضه نماینده ای) حق ندارد خارج از قانون و بر اساس منافع شخصی نسبت به قیمت گذاری محصول فراوریی خود اقدام کند بلکه این کار وظیقه قانونی دستگاه های متولی و ستاد تنظیم بازار است.

وی با بیان اینکه براساس مصوبات ستاد تنظیم بازار قیمت عرضه مرغ کاملا مشخص و از سوی مراجع ذی صلاح اعلام شده است، گفت: این نرخ مورد تایید و تصویب متولیان قانونی قرار گرفته و لازم الاجراست و فراوری نمایندگان در استان باید به آن تمکین نمایند در غیر این صورت منتظر برخورد قانونی باشند.

وی ستاد تنظیم بازار را مرجع رسمی قیمت گذاری کالاهای اساسی خاطرنشان کرد و افزود: این ستاد براساس نظرات کارشناسی، نظام قیمت گذاری و در نظر دریافت همه جوانب امر، اقدام به نرخ گذاری بر روی کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری مردم می نماید.

جباری با اشاره به افزایش غیر واقعی قیمت مرغ در بازار اضافه نمود: فراوری نماینده ای که از یارانه حمایتی، حمایت های دولت در بحث تامین نهاده دامی و دیگر موارد بهره می برد حق ندارد و نمی تواند خودسرانه و برای منافع شخصی قیمت را بالا برده و باعث ایجاد اخلال در نظام عرضه و فشار مضاعف بر روی مصرف نماینده بویژه اقشار ضعیف جامعه گردد.

وی با بیان اینکه چه اتفاقی افتاده که باید قیمت هر کیلوگرم مرغ به 35 هزار تومان برای مصرف نماینده برسد، یادآور شد: جهاد کشاورزی، سازمان بازرسی، مرجع قضایی و تعزیرات حکومتی باید در این حوزه ورود نموده و اجازه ندهند بعضی با سوء استفاده از شرایط موجود کشور، باعث اخلال در نظام توزیع کالاهای اساسی شوند.

دادستان انقلاب و عمومی مرکز کردستان تاکید نمود: فراوری نمایندگان باید از قانون و مصوبات ستاد تنظیم بازار تمکین نموده و جهاد کشاورزی نیز بعنوان متولی و مسوول مستقیم نظارت بر واحدهای فراوری مرغ شرایطی را فراهم کند که محصول فراوریی این واحدها در اسرع وقت و با قیمت مشخص شده به بازار عرضه گردد.

وی گفت: اراده جمعی در استان کردستان از سوی متولیان امور، دستگاه های نظارتی و ستاد تنظیم بازار بر این است که اخلالی در نظام عرضه و افزایش بی رویه قیمت کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم ایجاد نگردد چون این کار علاوه بر اینکه باعث اخلال در نظام عرضه است باعث افزایش فشار بر قشر ضعیف و احتیاجمند جامعه نیز می گردد.

جباری گفت: قیمت کالا از سوی ستاد تنظیم بازار بعنوان متولی اصلی و قانونی این کار انجام می گردد و هیچ فراوری نماینده و مصرف نماینده ای حق ندارد مشخص نماینده قیمت باشد چون قیمت کالاهای اساسی تابع مولفه های قانونی و از سوی مراجع ذیصلاح مشخص و اعلام می گردد.

وی با اشاره به اینکه ابهام در قانون نداریم بلکه مشکل در نحوه اجرای آن وجود دارد، افزود: هیچ کسی حق ندارد فراتر از قانون اقدامی انجام دهد و هر نوع فراوری، عرضه و نرخ آن نظام قانونی قیمت گذاری از سوی مراجع مرتبط بوده و همه باید از آن تمکین نمایند.

جباری با بیان اینکه در همه حال باید منافع عموم مردم در نظر گرفته گردد، اضافه نمود: فراوری نماینده مرغ که 50 درصد قیمت خرید نهاده های دامی مورد احتیاجش را یارانه گرفته، نمی تواند خودسرانه قیمت را افزایش دهد در این صورت بعنوان اخلال در نظام مالی و بازار با او برخورد قانونی خواهد شد.

وی یادآور شد: دولت و دستگاه های مسوول مکلف به نظارت بر قیمت کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم هستند و عدم اجرای وظایف خلاف قانون بوده و ظلم به حقوق عمومی مردم و مصرف نمایندگان خواهد بود.

دادستان انقلاب و عمومی مرکز کردستان تاکید نمود: همه آحاد مردم، فراوری نماینده و متولیان امور باید در شرایط کنونی کشور که با مشکل تحریم و ویروس کرونا درگیر است مشارکت و همکاری نمایند تا شیب مسائل به سمت مصرف نماینده و قشر ضعیف جامعه سوق داده نگردد.

جباری گفت: از همه ظرفیت های قانونی برای اجرای مصوبات ستاد تنظیم بازار و نظارت بر عرضه مناسب کالاهای اساسی و مورد احتیاج مردم استفاده نموده و اجازه نمی دهیم عده ای برای تامین منافع شخصی در این شرایط کشور برای مردم مشکل ایجاد نمایند.

وی خواهان همسویی و همراهی مردم، مسوولان، فراوری نماینده و متولیان امور برای عبور از مسائل فعلی کشور شد و افزود: اگر هر کسی فقط منابع خود را در نظر بگیرد مسائل نه تنها بر طرف نخواهد شد بلکه بیشتر می گردد لذا از همه انتظار داریم در این شرایط به وظایف قانونی خود عمل نمایند.

دادستان انقلاب و عمومی مرکز کردستان یادآور شد: فراوری نمایندگانی که از همه مزایای حمایتی برای ایجا واحد خود استفاده نموده اند، باید شرایط کشور را درک نموده و به مصوبات ستاد تنظیم بازار عمل نمایند در غیر این صورت وظیسفه متولیان امور این واحدهاست که نسبت به اعمال ضمانت های اجرایی برای برخورد با متخلفان استفاده نمایند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران دادستان کردستان:همه مکلف به تمکین از مصوبات ستاد تنظیم بازار هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دادستان کردستان:همه مکلف به تمکین از مصوبات ستاد تنظیم بازار هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید