راهنمای انتخاب رنگ برای شیرآلات ساختمانی

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، شیرآلات نقش پررنگی در دکوراسیون آشپزخانه و سرویس بهداشتی دارند. به همین علت بهتر است از شیرآلاتی با کیفیت و بعلاوه متناسب با فضا استفاده گردد. فراورینمایندگان نیز در سراسر جهان همیشه کوشش می نمایند تا در کنار کیفیت بالا و طراحی خاص، رنگ بندی متنوعی را نیز روی محصولات خود پیاده نمایند. همین امر موجب به فراوری انواع مختلف شیرآلات رنگی در طرح ها و قیمت های متفاوت شده است. در این مقاله قصد داریم راهنمای جامع برای انتخاب رنگ شیرآلات ساختمانی ارائه دهیم. اگر قصد دارید شیرآلات متناسب با فضای دکوراسیون داخلی خود انتخاب کنید، با ما همراه باشید.

راهنمای انتخاب رنگ برای شیرآلات ساختمانی

آشنایی بیشتر با شیرآلات رنگی

امروزه شیرآلات رنگ هایی فراتر از طیف رنگی مسی، طلایی و استیل دارند. در واقع آبکاری متفاوت شیرآلات و پرداخت آن ها در حین فراوری موجب شده تا رنگبندی متفاوتی در شیرآلات دیده گردد. آبکاری تخصصی با مواد اولیه با کیفیت، ظاهر شیرآلات را زیباتر نموده و ماندگاری رنگ آن ها را نیز طولانی تر نموده است. امروز انواع شیرآلات در رنگ بندی متفاوت (حالت مات یا براق) در بازار موجود هستند.

کدام شیرآلات رنگی محبوب ترند؟

امروزه هنگام سوال درباره قیمت و خرید شیرآلات، افراد راجع به پرطرفدارترین رنگ شیرآلات نیز سوالاتی می پرسند. هر چند تنوع بسیار بالایی در رنگبندی شیرآلات دیده می گردد اما بعضی از رنگ ها محبوب تر از سایر رنگ ها هستند. رنگ هایی مانند سفید، طلایی، استیل، مسی و برنجی از جمله رنگ هایی هستند که هواداران بسیار زیادی در شیرآلات آشپزخانه دارند. این رنگ بندی ها هم به شکل براق و هم به شکل مات هستند.

رنگ های زیتونی، رزگلد، کروم، نیکل، مشکی و صدفی از دیگر رنگ های محبوب در شیرآلات رنگی هستند. زیبایی دکوراسیون داخلی با استفاده از این دسته رنگ های شیرالات دوچندان خواهد شد. البته هنگام انتخاب شیرآلات رنگی باید به رنگ غالب ساختمان و هماهنگی رنگ ها در دکوراسیون داخلی نیز توجه کرد.

کدام رنگ کمتر لک می گیرد؟

در میان انواع رنگ ها، بعضی نسبت به سایرین کمتر لک می شوند. بنابراین اگر تمیزی مداوم شیرآلات رنگی برای شما مهم است، به این گزینه توجه ویژه داشته باشید. در میان انواع رنگ ها معمولا رنگ سفید کمتر از سایر رنگ ها لک شده و راحت تر هم تمیز می گردد. بنابراین می توانید در صورت تطابق با تم رنگی فضای داخلی، از رنگ سفید استفاده نمایید. خوشبختانه رنگ سفید از آن دسته رنگ هایی است که با بیشتر رنگ ها تطابق دارد و در دیزاین مسئله ای پیش نخواهد آمد. علاوه بر رنگ، توجه به مات و براق بودن بدنه شیرآلات رنگی هم بسیار مهم است. معمولا شیرآلاتی که رنگ آن ها به شکل مات است، دیرتر لک شده و راحت تر تمیز می شوند. روی این دسته از شیرآلات رنگی، کمتر رد قطرات آب باقی می ماند. این در حالیست که شرایط برای محصولات براق کاملا فرق دارد. بنابراین در گام بعدی باید به مات یا براق بودن محصولات، هنگام خرید شیرآلات توجه کنید.

عوامل تاثیرگذار در ماندگاری شیرآلات

تا اینجای مقاله در رابطه با انتخاب رنگ شیرآلات صحبت کنیم. اما بعد از انتخاب برترین رنگ باید به دوام آن هم توجه ویژه داشته باشید. عموما دو عامل کلی به عنوان عوامل تاثیرگذار در ماندگاری رنگ شیرآلات معرفی می شوند. این دو عامل را در ادامه نام برده و به تفصیل آنالیز می کنیم.

آبکاری

معمولا هر چه شیرآلات با مواد اولیه بهتری آبکاری شوند، دوام رنگ آن ها بهتر خواهد بود. چهار روش کلی برای آبکاری شیرآلات وجود دارد، این چهار روش شامل روش الکترواستاتیک، کروم، فورتیک و PVD هستند. هر کدام از این روش ها برای شیرآلات خاصی استفاده می شوند.

برای مثال اگر انتخاب شما شیرآلات کروم است، آّبکاری آن ها نیز به شیوه کرومی انجام می گردد. از سویی دیگر اگر انتخاب شما شیرآلات رنگی و فانتزی می باشد، بیشتر این مدل از شیرآلات به روش الکترواستاتیک آبکاری شده اند. این روش آبکاری باعث می گردد، رنگ شیرآلات دوام بسیار بالایی داشته باشد. علاوه بر موارد گفته شده، در صورتی که شیرآلات رنگی شما احتیاج به ترمیم رنگ داشته باشند می توانید از اسپری های مخصوص برای آن ها استفاده نمایید.

جنس

عامل مهم دیگر که در ماندگاری رنگ شیرآلات تاثیر دارد، جنس آن ها است. هنگامی که از آلیاژهای برنج و استیل در مواد اولیه شیرآلات استفاده گردد، دوام آبکاری در محصول بیشتر خواهد بود. در زمان های گذشته از آلیاژ سرب در بدنه شیرآلات رنگی استفاده می شد اما با توجه به این که احتمال خوردگی و زنگ زدی در فلز سرب بالاتر است، استفاده از آن منسوخ شد.

کلام آخر

اگر در پی خرید شیرآلات رنگی هستید، گزینه های متنوعی پیش روی شما خواهد بود. کافیست به بازار شیرآلات سر بزنید تا متوجه تنوع رنگ بسیار بالای محصولات شوید. اما کدام رنگ جوابگوی احتیاج شما خواهد بود؟ در میان رنگ بندی های متفاوت شیرآلات شما باید به فضای دکوراسیون داخلی خود توجه کنید تا بتوانید گزینه مناسب را انتخاب نمایید. علاوه بر این، توجه به جنس و آبکاری شیرآلات هم اهمیت ویژه ای دارد. زیرا این دو عامل، در ماندگاری رنگ محصولات تاثیر بسزایی دارند. در این مقاله راجع به شیرآلات رنگی به تفصیل صحبت نموده و نکات مهمی درباره انتخاب آن ها بیان نمودیم.

منبع: اتاق

به "راهنمای انتخاب رنگ برای شیرآلات ساختمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای انتخاب رنگ برای شیرآلات ساختمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید