راهکارهایی برای یک سفر مقرون به صرفه تر

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، بسیاری از ما مسافرت را به خاطر مسائل اقتصادی عقب می اندازیم و از فواید زیادی که برای روح و روان ما دارد صرف نظر می کنیم. اما با در نظر گرفتن چند نکته می توانیم هزینه های سفر را تا حد زیادی کاهش دهیم. اگر در پی راهکارهایی برای کاهش هزینه های سفر هستید، در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

راهکارهایی برای یک سفر مقرون به صرفه تر

سفر یکی از لذت بخش ترین تفریحاتی است که می توانیم تجربه کنیم. اما در کنار لذت و خاطرات خوبی که در پی دارد، سفر ممکن است گاهی بسیار پرهزینه باشد. هزینه بالا باعث می گردد که از آن صرف نظر کنیم و خود را از یک تعطیلات به یاد ماندنی محروم کنیم. با رعایت این چند نکته می توانیم میزان زیادی در هزینه های سفر صرفه جویی کنیم.

راهکارهایی برای سفر مقرون به صرفه

1. از رستوران های گردشگری فاصله بگیرید. چند خیابان دور شوید و رستوران های کوچک تر را امتحان کنید. جایی غذا بخورید که بیشتر مشتریان آن را اهالی شهر تشکیل می دهند.

2. در فصل های کم گردشگر سال سفر کنید. در روزهای تابستانی یا نزدیک تعطیلات سفر نکنید. البته فصل پرگردشگر و کم گردشگر در مقصدهای گردشگری مختلف با هم فرق دارد. حتما قبل از سفر در این مورد اطلاعات کسب کنید.

3. به جای غذا خوردن در رستوران، یک پیک نیک ساده ترتیب دهید. کافی است که به یک سوپرمارکت سر بزنید و بساط پیک نیک را فراهم کنید. با سر زدن به این فروشگاه ها، با زندگی و فرهنگ اهالی شهر بهتر آشنا می شوید.

4. اگر قرار است بین دو کشور سفر کنید، سعی کنید تا جایی که ممکن است خریدهای مورد احتیاج خود را در کشور مقرون به صرفه تر انجام دهید. از خریدن سوغات در کشور گران تر اجتناب کنید.

5. در سفر به خصوص در اروپا، حتما مسیرهای قطار را آنالیز کنید. بیشتر اوقات می توانید قطار را جایگزین هواپیما کنید و هزینه سفر را کاهش دهید.

6. اگر می خواهید داخل شهرها جابه جا شوید، برترین و مقرون به صرفه ترین انتخاب، اتوبوس است. در شهرهایی که مترو دارند از این گزینه هم می توانید به عنوان وسیله جابه جایی مقرون به صرفه بهره ببرید.

7. اگر خودتان قرار است رانندگی کنید، همواره حواستان باشد که کجا پارک می کنید. هم بابت هزینه پارکینگ و هم اینکه بسیاری از دزدان در کمین ماشین گردشگر ها هستند.

8. از هواپیمایی های مقرون به صرفه قیمت بهره ببرید. مثلا در اروپا شرکت های هواپیمایی مقرون به صرفه زیادی وجود دارند که در رقابت با هم، هزینه های پرواز را به قدری کاهش می دهند که از بلیط قطار هم مقرون به صرفه تر می گردد.

9. برای پرداخت هزینه کمتر مذاکره کنید. معمولا به شکل تلفنی می توانید با ایرلاین ها و هتل ها در تماس باشید تا از پایین ترین قیمت ها و تخفیف های ویژه آنها باخبر شوید.

10. از کارت های تخفیف موزه بهره ببرید. علاوه بر موزه بسیاری از جاذبه های گردشگری جهان دارای کارت های تخفیف ورودی هستند. برخی از موزه ها یا همواره رایگان هستند یا برخی از ایام و ساعات هفته، هزینه ورودی ندارند. قبل از سفر در خصوص این هزینه ها، اطلاعات لازم را کسب کنید.

11. بطری آب به همراه داشته باشید. همراه داشتن آب باعث می گردد که مجبور نباشید گاه و بی گاه برای خرید آب معدنی هزینه کنید. همین هزینه های به ظاهر کوچک وقتی جمع شوند می توانید با آن یک شب بیشتر در یک هاستل اقامت کنید.

12. اگر به منطقه گرمسیر سفر نموده اید و این امکان برای شما وجود دارد که بین هاستلی که حمام با آب گرم و هاستلی که فقط آب سرد دارد انتخاب کنید، انتخاب هاستل دوم برای شما کم هزینه تر خواهد بود. البته اگر با دوش سرد مسئله ای ندارید.

13. صبحانه مفصل بخورید و در وعده های بعد، از غذای سبک و ساده بهره ببرید.

14. بسیاری از نانوایی ها برای اینکه همواره محصول تازه ارائه نمایند، آخر روز، نان های آماده شده را با قیمت مناسب تر می فروشند. به این ترتیب می توانید با پرداخت هزینه کمتر، نان مورد احتیاج خود را تهیه کنید.

15. برای خرید وسایل گران قیمت به عنوان سوغات هزینه نکنید. مطمئنا نزدیکان شما، ارزش مادی سوغاتی را در نظر نمی گیرند. یک کارت پستال ساده می تواند یادگاری خوبی از سفر باشد. به خصوص اگر قصد دارید کوله گردی کنید، نباید بار خود را سنگین کنید.

16. هر کاری را تا حد امکان به شکل گروهی انجام دهید. این کار، هزینه همه افراد گروه را کاهش خواهد داد؛ مثلا هنگام کرایه ماشین و استفاده مشترک از آن یا تورهای گردش در شهر.

17. وسایل اضافه با خود نبرید. داشتن اضافه بار ممکن است منجر به افزایش هزینه های پرواز شما بگردد. به علاوه جابه جا کردن چندین ساک و چمدان، سخت تر است.

18. روز خود را از قبل برنامه ریزی کنید. به این ترتیب متوجه خواهید شد که در طول روز چقدر باید هزینه کنید. لازم نیست تمام مدت سفر را برنامه ریزی کنید. همین که از یک روز قبل برای فردا برنامه داشته باشید، بهتر می توانید هزینه های سفر را مدیریت کنید.

19. قبل از آغاز سفر حتما برای دریافت بیمه مسافرتی اقدام کنید. درست است که این بیمه ممکن است هزینه های زیادی به شما تحمیل کند اما گاهی برخی شرایط سخت پیش می آید که متوجه می شوید هزینه کردن برای بیمه واقعا ارزشش را دارد. در صورتی که مسئله ای برای شما در سفر پیش بیاید، بیمه، بسیاری از هزینه های ناشی از آن را جبران خواهد نمود.

20. اگر می خواهید با قطار سفر کنید، بهتر است قطارهای شبانه را رزرو کنید. به این ترتیب در هزینه های اقامت خود یک شب صرفه جویی می کنید.

21. اگر قصد دارید از شهرهای گردشگری تماشا کنید لازم نیست حتما در مرکز شهر اقامت کنید و هزینه های زیادی بابت هتل و محل اقامت بپردازید. می توانید در حومه شهر اقامت کنید و با وسایل نقلیه عمومی خود را به مرکز شهر و جاذبه های گردشگری برسانید. بسیاری از هزینه ها در منطقه ها اطراف شهرهای گردشگری، پایین تر هستند.

22. به وسیله وب سایت های مختلف مانند Jetsetter، Priceline یا Hostelworld می توانید از پروازهای دقیقه نودی و تخفیف های ویژه ایرلاین ها آگاه شوید.

23. در برخی از نقاط جهان و با یاری برخی از سایت های اینترنتی می توانید به جای هتل در خانه یکی از اهالی اقامت کنید. این کار در عین حال که هزینه کمتری نسبت به سایر اقامتگاه ها دارد، این فرصت را برای شما فراهم می نماید تا زندگی اهالی را از نزدیک ببینید و با فرهنگ آن ها آشنا شوید.

24. در سایت های مختلف رزرو هتل از جمله Booking، علاوه بر رزرو هتل می توانید از آخرین تخفیف ها و پیشنهادهای دقیقه نودی آگاه شوید و هتل های خوب را با قیمت های عالی رزرو کنید.

منبع: کجارو / lifehack.org

به "راهکارهایی برای یک سفر مقرون به صرفه تر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهایی برای یک سفر مقرون به صرفه تر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید