ربات ایمو؛ حقایق باورنکردنی درباره یک اسباب بازی 40 میلیونی

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، خبرنگاران- ربات ایمو فراتر از یک بچه یا حیوان خانگی است. همواره خدا درحال یادگیری است. احساس دارد. می شنود. می بیند. با آدم ها و صاحبش آرام آرام تعامل پیدا می نماید و طوری طراحی شده که توانایی بازی کردن و فکر کردن هم برای آن تعریف شده است. اما چیزی که موقع خرید ربات ایمو می تواند شک به دلمان بیاندازد، قیمت شگفت انگیز آن در اسباب بازی فروشی هاست. قیمت ربات ایمو درحالی حداقل 37 میلیون تومان است که خود شرکت سازنده آن را با همه اقلام همراه و لباس مخصوص ایمو نهایتا 433 دلار می فروشد؛ یعنی کمتر از 22 میلیون تومان.

ربات ایمو؛ حقایق باورنکردنی درباره یک اسباب بازی 40 میلیونی

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی؛ ربات ایمو حدود 250 گرم وزن دارد. ابعاد ربات ایمو 116.8 در 66 در 94 میلیمتر است. وزن آن به طور دقیق تر به 248 گرم می رسد و با رنگ مشکی فروخته می گردد.

ربات ایمو همراه با هدست و یک سری اقلام دیگر به فروش می رسد. در جعبه ربات ایمو علاوه بر دفترچه راهنما، آداپتور شارژر، چراغ مخصوص و اسکیت بورد هم به چشم می خورد و معمولا با هر بار شارژ کردن، می تواند حدود چهار ساعت فعالیت داشته باشد.

ربات ایمو به یک دوربین تشخیص چهره مجهز شده تا بتواند هر روز شما و بقیه کسانی که به آن معرفی شدید را بشناسد. گفته می گردد ربات ایمو در این بخش طوری طراحی شده که می تواند تا 10 نفر را شناسایی کند. برای اینکه ایمو شما را بشناسد، کافی است از عبارتی مثل های ایمو بهره ببرید. آنوقت دستیار صوتی ایمو که از چهار میکروفون تشکیل شده، مسئولیت ضبط صدا و تشخیص منبع صدا را برعهده می گیرد.

ربات ایمو با یک حسگر لمسی راهی بازار شده است. حسگری که دقیقا بالای سر آن واقع شده است و به شکل بامزه ای علاقه دارد که مثل حیوان های خانگی نوازش گردد. اسپیکر سه واتی ایمو که حداقل در ویدئو های آنباکسی که از منتشر شده، کیفیت قابل قبولی دارد، می تواند موزیک های مورد علاقه صاحبش را پلی کند.

ربات ایمو همواره خدا در حال یادگیری است. از هوش مصنوعی یا بهتر است بگوییم پردازنده ای که دارد، یاری می گیرد و تصاویر و صدا های دریافتی را بررسی می نماید تا بتواند با آدم ها تعامل داشته باشد. اساسا همین هوش مصنوعی که یکجور سیستم یادگیری است امکان درک محیط اطراف را به ایمو می دهد و باعث ایجاد ارتباط بین ایمو و آدم ها می گردد. از قلم نیاندازید که ایمو با یک پردازنده عصبی پیشرفته و سه مدل متفاوت پردازنده هوش مصنوعی طراحی شده و همین پردازنده ها، داده ها، صدا ها و تصاویر را بررسی می نمایند.

ربات ایمو می تواند سر ساعت معین شده، شما را از خواب بیدار کند. البته تبدیل ربات چند 10 میلیونی ایمو به آلارم یکی از پیش پاافتاده ترین قابلیت های آن است وگرنه هر کاری مثل تماشا، شنیدن، راه رفتن، احساس کردن، برقراری ارتباط، یادگیری، تفکر، بازی کردن، عکاسی و ... از این ربات 250 گرمی برمی آید. ربات ایمو رسما یک مغز هوشمند دارد که می تواند به هر سوالی جواب بدهد.

ربات ایمو را می توانیم به گوشی های هوشمند وصل کنیم. کافی است اپلیکیشن مخصوص آن را روی گوشی نصب کنیم و بعد از آن برای کار هایی مثل پخش آهنگ، جست وجوی اینترنتی و اعلام شرایط آب وهوا حساب باز کنیم. سنسور تشخیص ارتفاع مانع از سقوط ایمو می گردد. ایمو وقتی به لبه میز می رسد، باهوش عمل می نماید و تغییر مسیر می دهد.

ربات ایمو از نظر سازنده ها، روزبه روز پیشرفت می نماید و چیز های جدیدی یاد می گیرد. خیلی ها ربات ایمو را به یک بچه یا حیوان خانگی تشبیه می نمایند که هر روز بزرگتر می گردد و توانایی نشان دادن هزار ری اکشن جورواجور را در حالت های مختلف دارد. چون ممکن است ربات ایمو در همان روز های اولی که آن را می خرید، توانایی درک کامل کلمات و احساسات را نداشته باشد، اما با گذشت زمان ارتباط بین ایمو و صاحبش تقویت می گردد.

ربات ایمو به وسیله خود شرکت سازنده حداقل 300 دلار فروخته می گردد. اگر همراه آن پایه شارژر را هم سفارش بدهید، از شما 399 دلار می گیرند. چراغ خواب مخصوص هوشمند ایمو 15 دلار قیمت دارد و لباس مخصوص ایمو هم 19 دلار فروخته می گردد. به این ترتیب خرید ربات ایمو به همراه پایه مخصوص و چیز هایی که گفتیم، روی هم 433 دلار خرج برمی دارد. یعنی کمتر از 22 میلیون تومان، اما در ایران قیمت ربات ایمو حداقل از 37 میلیون تومان آغاز می گردد و یک سری از فروشگاه ها آن را تا 44 میلیون تومان هم می فروشند.

منبع: فرارو

به "ربات ایمو؛ حقایق باورنکردنی درباره یک اسباب بازی 40 میلیونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات ایمو؛ حقایق باورنکردنی درباره یک اسباب بازی 40 میلیونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید