طرز تهیه سالاد ماکارونی مخصوص خوشمزه و مجلسی

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، سالاد ماکارونی که هم می توان از آن به عنوان پیش غذا و هم غذای اصلی استفاده کرد، آنقدر خوشمزه است که بتوان آن را در برنامه وعده غذایی هفتگی قرار داد و هر بار هم آن را با مواد غذایی متفاوت رنگارنگ تر و خوشمزه تر کرد. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه سالاد ماکارونی ساده و حتی راز خوشمزه شدن سالاد ماکارونی را آنالیز نموده بودیم اما اینجا می خواهیم طرز تهیه سالاد ماکارونی مخصوص را مرور کنیم.

طرز تهیه سالاد ماکارونی مخصوص خوشمزه و مجلسی

مواد لازم برای تهیه سالاد ماکارونی مخصوص

  • ماکارونی شکلی یک بسته
  • هویج به میزان لازم
  • ذرت به میزان لازم
  • نخود فرنگی به میزان لازم
  • خیارشور به میزان لازم
  • کالباس یا مرغ به میزان لازم
  • سس مایونز به میزان لازم
  • آبلیمو به میزان لازم
  • نمک، فلفل و آویشن به میزان لازم

طرز تهیه سالاد ماکارونی مخصوص

1. آماده کردن مواد داخل سالاد ماکارونی

اولین مرحله از طرز تهیه سالاد ماکارونی مخصوص درست مثل طرز تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی این است که مواد داخل سالاد را آماده کنید. برای این کار اگر زمان تان کم است و مواد منجمد یا کنسروی آماده هویج، ذرت و نخود فرنگی را دارید، آن ها را در ظرف مناسب بریزید و سپس خیارشور و کالباس را به شکل نگینی خرد کنید. اگر دوست دارید به جای کالباس از مرغ بهره ببرید باید ابتدا مرغ را با آب و پیاز و کمی نمک خوب بپزید و بعد از پخت آن را ریش ریش کنید.

2. پختن و آبکش کردن ماکارونی

دومین مرحله از طرز تهیه سالاد ماکارونی مخصوص این است که ماکارونی را آماده کنید برای این کار طبق دستور موجود روی بسته ماکارونی، آن را در قابلمه ای که دو سوم آب ریخته اید و میزانی نمک به آن اضافه کردید و خوب آبش جوش آمده بریزید و بگذارید بپزد. بعد از پخت آن را در یک آبکش بریزید و اجازه دهید آبش کشیده گردد.

3. درست کردن سس سالاد ماکارونی

حالا نوبت آن رسیده که سس سالاد ماکارونی را درست کنید. برای تهیه سالاد ماکارونی مخصوص بهتر است سس سالادتان را با ترکیب مایونز و آبلیمو و البته نمک، فلفل و آویشن درست کنید. اما اگر به هر دلیلی می خواهید سس سالادتان رژیمی تر باشد می توانید به جای مایونز از ترکیب ماست و سس مایونز بهره ببرید یا حتی فقط از ترکیب آبلیمو و روغن زیتون برای درست کردن سس بهره ببرید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه سس سالاد ماکارونی را به 4 روش مختلف تهیه نموده ایم، می توانید برای آشنایی با انواع سس مناسب با این سالاد آن دستور را بخوانید.

4. مخلوط کردن مواد و سرو سالاد ماکارونی

در آخرین مرحله از طرز تهیه سالاد ماکارونی، همه مواد داخل سالاد ماکارونی از ماکارونی گرفته تا سبزیجات و مرغ یا کالباس را خوب با هم مخلوط کنید و در آخر سس سالادتان را روی مواد بریزید و باز هم بزنید تا خوب سس به خورد ماکارونی و مواد سالاد برود. بعد از آن سالاد ماکارونی را در یخچال بگذارید تا سرد گردد. برای آن که ماکارونی شما خشک نگردد بهتر است میزانی روغن زیتون یا هر روغن گیاهی دیگری که دوست دارید به سالاد ماکارونی خود اضافه کنید. بعد از نیم ساعت تا یک ساعت سالاد ماکارونی شما آماده است. می توانید آن را تزیین و سرو کنید. نوش جان!

روش های تزیین سالاد ماکارونی را قبلا در کتاب کاله برایتان به شکل تصویری جمع آوری نموده ایم. می توانید با تماشا آن ایده بگیرید.

نکات تکمیلی تهیه سالاد ماکارونی مخصوص

وقتی نام مخصوص را می شنویم قطعا فکر مان آماده این است که از محدوده مرزها و قوانین سخت خارج گردد. بنابراین در ادامه نکات و ریزه کاری هایی برای تهیه سالاد ماکارونی مخصوص و متفاوت را آنالیز می کنیم.

چه مدت می توان سالاد ماکارونی را نگه داشت؟

سالاد ماکارونی در صورتی که در یخچال در ظرف دربسته نگهداری گردد تا پنج روز ماندگاری دارد. در ضمن این غذا یا سالاد برترین گزینه برای سرو در پیک نیک ها و دورهمی هاست. اما حواستان باشد آن را در دمای اتاق یا جای گرم برای طولانی مدت نگه ندارید.

سالاد ماکارونی رژیمی را چطور تهیه کنیم؟

برای تهیه سالاد ماکارونی رژیمی بهتر است اولا کالری ماکارونی را در نظر بگیرید و بعد هم در تهیه سالاد ماکارونی از سس مایونز استفاده نکنید و به جایش از ترکیب آبلیمو و روغن زیتون بهره ببرید یا میزانی ماست کم چرب هم به مواد اضافه کنید. در ضمن خوب است به جای کالباس از مرغ بهره ببرید.

چطور سالاد ماکارونی خوش رنگ تر و متنوع تر داشته باشیم؟

اگر دوست دارید سالاد ماکارونی تان متنوع تر باشد می توانید ترکیبات مختلفی از سبزیجات مختلف را بهره ببرید یا حتی از تن ماهی یا سوسیس بهره ببرید. طرز تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی و طرز تهیه سالاد ماکارونی با سوسیس را قبلا در کتاب کاله شرح داده ایم. راستی از اضافه کردن انواع پنیر به سالاد ماکارونی هم غافل نشوید.

راز خوشمزگی سالاد ماکارونی چیست؟

برای داشتن سالاد ماکارونی خوشمزه خوب است از اضافه کردن ادویه های مناسب غفلت نکنید. ضمن این که اضافه کردن ادویه های مناسب یاری می نماید طبع ماکارونی تعدیل گردد. اما سوای تمام این موارد می توانید جزییات روش های خوشمزه کردن سالاد ماکارونی را در کتاب کاله بخوانید.

برترین ماکارونی برای سالاد ماکارونی چیست؟

همان طور که می دانید این روزها انواع ماکارونی شکلی در بازار وجود دارد اما برترین نوع ماکارونی برای سالاد ماکارونی شامل ماکارونی آرنجی، ماکارونی پاپیونی، ماکارونی فوسیلی و روتینی است.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه سالاد ماکارونی مخصوص خوشمزه و مجلسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سالاد ماکارونی مخصوص خوشمزه و مجلسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید