مراکز آموزش عالی کاشمر برای رشته های پروازی برنامه ریزی نمایند

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، خبرنگاران/خراسان رضوی فرماندار کاشمر با اشاره به راه اندازی نخستین فرودگاه بخش خصوصی در کاشمر گفت: علاوه بر ظرفیت های مالی و مسافری این مجموعه، می توان از آن به عنوان یک مرکز آموزشی بهره برد. لازمه تحقق این موضوع این است که مراکز آموزش عالی شهرستان و منطقه در زمینه راه اندازی رشته های پروازی پیگیری و برنامه ریزی نمایند.

مراکز آموزش عالی کاشمر برای رشته های پروازی برنامه ریزی نمایند

بر اساس گفته مدیر اولین فرودگاه فوق سبک کشور پس از گذشت 4 سال از افتتاح نخستین نوع از این فرودگاه ها توسط بخش خصوصی کشور در کاشمر برای اولین بار هواپیمای 6 نفره نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در این فرودگاه به زمین نشست؛ فرماندار کاشمر 29 مرداد ماه با حضور در محل اولین فرودگاه فوق سبک کشور که در این شهرستان احداث شده، گفت: با توجه به ظرفیت های شهرستان و منطقه در زمینه های مختلف صنعتی، کشاورزی و گردشگری فرودگاه فوق سبک کاشمر یکی از امور زیربنایی است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

مسلم ساقی با اشاره به زیرساخت هایی که از لحاظ فنی در این مجموعه با یاری بخش خصوصی راه اندازی شده، اضافه کرد: فرودگاه کاویان پرواز شرق می تواند علاوه بر جابه جایی مسافر، در زمینه صادرات محصولات کشاورزی منطقه به کشورهای همسایه در رونق مالی شهرستان و حتی شهرستان های هم جوار نقش موثری ایفا نماید.

فرماندار شهرستان کاشمر عنوان نمود: با توجه به اینکه شهرستان کاشمر بر روی گسل زلزله واقع شده است، این مجموعه در مواقع بحرانی و اورژانسی قطعا یاری کار مدیریت شهرستان و حتی استان خواهد بود؛ به همین جهت ضرورت دارد این موضوع مورد توجه مسئولان استانی و کشوری قرار گیرد.

وی تاکید نمود: این مجموعه می تواند قابلیت های بسیاری در زمینه توسعه منطقه داشته باشد. در جلسات مختلف، به ویژه در جلسه ای با حضور استاندار خراسان رضوی، موضوع برطرف مسائل فراروی این مجموعه مطرح شد که موضوع بر اساس دستور آقای استاندار به وسیله معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری در دست پیگیری است.

ساقی تاکید نمود: از تمام ظرفیت های استانی و ملی برای برطرف این مسائل استفاده خواهیم نمود تا بتوانیم از تمام ظرفیت ها و قابلیت های این مجموعه استفاده نماییم.

در این مراسم مدیر شرکت کاویان پرواز ترشیز گفت: عملیات ساخت این مجموعه از اسفند ماه سال 93 در زمینی به مساحت 17 هکتار شروع شده است. با توجه به طول هزار و 450 متری باند با عرض 22.5 متر، امکان فرود هواپیمای سبک نیز در این مجموعه وجود دارد.

محمدرضا کاویانی اضافه کرد: این فرودگاه فوق سبک در سال 95 به طور رسمی افتتاح و در حال حاضر با دریافت کد چهارحرفی OIMQ از سوی سازمان جهانی بین المللی هوایی برای این فرودگاه در تمام جهان به رسمیت شناخته می گردد.

وی اظهار کرد: اگر چه فعالیت این فرودگاه در ابتدا تفریحی بوده اما با پیگیری های اجرا شده دوره ها و کلاس های آموزشی دانشجویان در این فرودگاه برگزار می گردد. با توجه به 1450 متر طول و 22.5 متر عرض باند، در حال حاضر این فرودگاه هواپیماهایی با کمتر از 70 نفر مسافر را می تواند پذیرا باشد.

مدیر شرکت کاویان پرواز ترشیز با بیان اینکه در مواقع ضروری هواپیماهایی نظیر TR72 و فوکر 100 نیز می تواند در این فرودگاه فرود بیاید، عنوان نمود: اگر در این راستا بعضی مسئولان شهرستان و حتی استان همکاری نداشتند، این مهم به نتیجه نمی رسید یکی از آرزوهای من نشستن هواپیمای بالای دو نفره در کاشمر بود که محقق گشت.

در ادامه استاد رشته های هوانوردی دانشگاه فردوسی گفت: هم زمان با تاسیس فرودگاه فوق سبک کاشمر دو هدف ارائه خدمات به شهر و اشتغال زایی دنبال می شد؛ نخست اینکه با افتتاح این فرودگاه فوق سبک بخشی از معضل بیکاری حل و تعدادی از نیروهای منطقه به کارگیری شد. بدون شک وقتی صنعت جدیدی وارد شهر گردد، رونق را هم به دنبال خود دارد.

غلامعلی مخبری اضافه کرد: آوردن چنین امکاناتی در منطقه کاملا لم یزرع، آن هم به تنهایی و بدون هیچ حامی کار بسیار سختی بود که با کوشش و پشتکار صورت گرفت. اگر چه در گام اول قرار شده این مجموعه به عنوان یک فرودگاه فوق سبک باشد اما در گام بعدی به فرودگاه لایت که توانایی پذیرش هواپیماهای بیش از 7500 کیلوگرم را دارد، شد.

وی عنوان نمود: با برنامه ریزی های اجرا شده، گسترش باند در دو جهت، گسترش عرضی و استانداردهای جهانی برای ساخت فرودگاه رعایت شد تا بتوانیم یک میزان ضریب فشردگی در سطح باند و ابنیه را فراهم کنیم.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: برای گسترش فرودگاه احتیاج به حمایت مسئولان دولتی کاشمر داریم. در حال حاضر رشته های خلبانی به منطقه آورده شده و آموزش خلبانی هواپیمای فوق سبک و دوره های خاص در منطقه ارائه می گردد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه استفاده نماینده اولیه این صنعت جوانان هستند؛ به همین دلیل مدرسه خلبانی سبک برای پروازهای سنگین وزن و همچنین شرایط خلبانی هم فراهم شده است. این مجموعه برای جذب گردشگر و پذیرش مسافر احتیاج به کوشش بیشتری دارد.

مخبری عنوان نمود: بر اساس بازدید مهندسان اداره کل استاندارد پرواز، فراهم بودن شرایط فرودگاه کاشمر برای نشستن هواپیما تا سطح ATR را اعلام نمودند اما باید الزاماتی از جمله گسترش طولی و عرض باند و جابه جایی ابنیه رعایت گردد.

وی توضیح داد: اگر چه هواپیمای 6 نفره ای که امروز در فرودگاه کاشمر به زمین نشست، در رده کلاس B بود اما بیشتر توجه ما بعد مالی و حمل و نقل بار است. در مجموع با وجود این فرودگاه بسیاری از مسائل کاشمر برطرف می گردد.

وی در ادامه اضافه کرد: پیگیر راه اندازی هنرستان و دانشگاه هوانوردی در کاشمر نیز هستیم که در آینده خیلی نزدیک این هدف محقق خواهد شد. اکنون بهترین خلبانان و متخصصان کشور که در ایرلاین های بسیار خوب پرواز می نمایند، از منطقه جنوب خراسان هستند.

نخستین فرودگاه سبک بخش خصوصی کشور در کیلومتر 3 جاده کاشمر واقع شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مراکز آموزش عالی کاشمر برای رشته های پروازی برنامه ریزی نمایند" امتیاز دهید

3 کاربر به "مراکز آموزش عالی کاشمر برای رشته های پروازی برنامه ریزی نمایند" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراکز آموزش عالی کاشمر برای رشته های پروازی برنامه ریزی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید