معرفی گوشی های هوشمند سال 2020 با بیشترین طول عمر باتری

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، در این مطلب به معرفی بهترین گوشی ها با بیشترین طول عمر باتری می پردازیم که می توانند در سال 2020، نیازهای گوناگون کاربران را برطرف کنند.

معرفی گوشی های هوشمند سال 2020 با بیشترین طول عمر باتری

وب سایت Phonearena معمولا گوشی های هوشمند را در شرایط آزمایشگاهی، مورد بررسی های گوناگونی قرار می دهد که یکی از آن ها، تست طول عمر باتری است. این بررسی در سه مرحله صورت می گیرد.

مرحله یک، سنجش عملکرد گوشی در کارهای روزمره نظیر وب گردی است. در مرحله دوم، دوام باتری در پخش ویدئو تست می شود و در نهایت در مرحله آخر هم می توانیم مشاهده کنیم یک گوشی درحالی که بازی های 3 بعدی سنگین انجام می دهد، تا چه حد می تواند روشن بماند.

در این مطلب، نگاهی خواهیم داشت به گوشی هایی که بیشترین طول عمر باتری را در بازار دارند و همچنین آن ها را به دو دسته تقسیم می کنیم. دسته اول، گوشی های پرچم دار هستند که طول عمر باتری مسئله بسیار مهمی برایشان به حساب می آید؛ دسته دوم هم گوشی های میان رده و اقتصادی را در بر می گیرد.

میان رده ها کاربران به مراتب بیشتری از پرچم داران دارند و در این جا نیز طول عمر باتری فاکتور مهمی به حساب می آید. البته همیشه به این صورت بوده که گوشی های میان رده کمی از نظر سرعت و قدرت ضعیف تر از پرچم دارها بودند ولی در بخش باتری، عالی ظاهر می شدند.

اما می پردازیم به معرفی بهترین گوشی ها از لحاظ طول عمر باتری.

دسته اول

  1. شیائومی می 10 پرو (4500 میلی آمپر ساعت)
  2. سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا (5000 میلی آمپر ساعت)
  3. وان پلاس 8 (4300 میلی آمپر ساعت)
  4. گلکسی اس 20 پلاس (4500 میلی آمپر ساعت)
  5. گلکسی اس 20 (4000 میلی آمپر ساعت)
  6. آیفون 11 پرو مکس (3960 میلی آمپر ساعت)

دسته دوم

  1. موتو G8 پاور موتورولا (5000 میلی آمپر ساعت)
  2. موتو G8 موتورولا (4000 میلی آمپر ساعت)

رتبه پرچم دارها با بیشترین طول عمر باتری

*این رتبه بندی در شرایطی اجرا شده که تمام گوشی ها روی رفرش ریت 60 هرتز تنظیم شده بودند.*

5#: آیفون 11 پرو مکس

  • وب گردی: 12 ساعت و 53 دقیقه
  • تماشای ویدئو: 8 ساعت و 58 دقیقه
  • انجام بازی: 7 ساعت و 30 دقیقه

سال های زیادی بود که گوشی های اپل در بهترین حالت ممکن، عملکرد متوسطی در باتری داشتند و بسیار خوب است می بینیم این شرکت با آیفون 11 پرو مکس این نقطه ضعف را پوشش داد.

این گوشی بزرگ ترین باتری را در بین آیفون ها در اختیار دارد و به همین خاطر از نظر عملکرد نیز از همه آن ها بهتر است. البته این عملکرد خارق العاده با کمک قابلیت جالب سیستم عامل iOS که باعث مصرف بهینه انرژی می شود، بدست آمد.

به طور کلی، وقتی به انجام کار عادی و روزمره برسیم، نماینده اپل در جمع بهترین هاست اما در پخش ویدئو، نتوانست با رقبا مقابله کند. با این اوصاف آیفون 11 پرو مکس یکی از بهترین گوشی های بازار است که از نظر طول عمر باتری جای هیچگونه نگرانی برای کاربران باقی نمی گذارد.

راهکارهای موثر برای افزایش عمر باتری آیفون

4#: گلکسی اس 20 پلاس/گلکسی اس 20 (مدل اگزینوس)

  • وب گردی: 12 ساعت و 40 دقیقه / 12 ساعت و 12 دقیقه
  • تماشای ویدئو: 9 ساعت و 53 دقیقه / 10 ساعت و 20 دقیقه
  • انجام بازی: 8 ساعت و 26 دقیقه / 7 ساعت و 43 دقیقه

سری گلکسی اس 20 اگرچه در بدترین زمان ممکن راهی بازار شدند و نتوانستند آنطور که باید در بازار بدرخشند، اما از نظر باتری یکی از بهترین پرچم دارها به حساب می آیند که این مسئله را می توانید به خوبی از عملکرد آن ها در تست های مختلف مشاهده کنید.

برخلاف آیفون 11 پرو مکس، کهکشانی های سامسونگ وقتی به تماشای ویدئو رسید عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دادند و از این حیث یکی از بهترین ها بودند. البته این دو گوشی به جز وب گردی، در دو تست دیگر بهتر از نماینده اپل ظاهر شدند.

اگر جز آن دسته از کاربرانی هستید که بیشتر به تماشای ویدئو می پردازید، گلکسی اس 20 پلاس و اس 20 می توانند گزینه های خوبی برایتان باشند.

متاسفانه این امتیاز در شرایطی بدست آمده که گلکسی ها روی رفرش ریت 60 هرتز تنظیم بودند. در واقع وقتی رفرش ریت را به 120 هرتز افزایش دهید، عملکرد باتری ها به قدری افت می کند که دیگر نمی توانیم آن ها را در دسته بهترین ها قرار دهیم.

مقایسه سرعت شارژ گلکسی اس 20 اولترا، هواوی P40 پرو و اوپو فایند ایکس 2 پرو

3#: وان پلاس 8

  • وب گردی: 12 ساعت و 15 دقیقه
  • تماشای ویدئو: 9 ساعت و 37 دقیقه
  • انجام بازی: 10 ساعت و 16 دقیقه

وان پلاس 8 یکی از بهترین گوشی هایی است که وان پلاس تا به امروز تولید کرده که این موضوع در رابطه با باتری آن نیز صدق می کند.

علی رغم بهره مندی از چیپست اسنپدراگون 865، این گوشی ارزان ترین پرچم داری است که در بین محصولات معرفی شده در دسته اول این بررسی می توانید خریداری کنید.

با یک باتری 4300 میلی آمپر ساعتی، وان پلاس 8 تعادل بسیار خوبی در انجام تمام کارهای روزمره دارد و می تواند کاربران را چه در وب گردی و چه در انجام بازی ها همراهی کند.

تست باتری وان پلاس 8 پرو در رفرش ریت 60 و 120 هرتزی

2#: گلکسی اس 20 اولترا (مدل اگزینوس)

  • وب گردی: 12 ساعت و 23 دقیقه
  • تماشای ویدئو: 10 ساعت و 30 دقیقه
  • انجام بازی: 9 ساعت و 12 دقیقه

در بین گوشی های پرچم دار که در سال 2020 راهی بازار شدند، گلکسی اس 20 اولترا بزرگ ترین باتری را در اختیار دارد (5000 میلی آمپر ساعت).

با نگاهی به تست ها می توان گفت این محصول در تمامی بخش ها به خصوص در تماشای ویدئو با عملکرد فوق العاده خود، تقریبا تمام رقبا را پشت سر گذاشت.

متاسفانه این امتیاز در شرایطی بدست آمده که اس 20 اولترا روی رفرش ریت 60 هرتز تنظیم بود. در واقع وقتی رفرش ریت را به 120 هرتز افزایش دهید، عملکرد باتری به قدری افت می کند که دیگر نمی توانیم این گوشی را در دسته بهترین ها قرار دهیم.

مقایسه عمر باتری گلکسی اس 20 پلاس مبتنی بر تراشه اسنپ دراگون و اگزینوس

1#: شیائومی می 10 پرو

  • وب گردی: 14 ساعت و 12 دقیقه
  • تماشای ویدئو: 11 ساعت و 30 دقیقه
  • انجام بازی: 10 ساعت

در نهایت می رسیم به پرچم داری با بیشترین طول عمر باتری یعنی شیائومی می 10 پرو که با عملکردی نزدیک به سایرین در صدر ایستاد.

شیائومی در سال های اخیر به خوبی توانست بازار فروش محصولات خود را گسترش دهد و اگرچه هنوز گوشی های خود را در آمریکا به فروش نمی رساند اما مردم سایر نقاط جهان می توانند با می 10 پرو، تجربه بی نظیری از کار با یک پرچم دار اندرویدی با باتری فوق العاده داشته باشند.

در کنار استفاده از پردازنده بسیار بهینه اسنپدراگون 865، رابط کاربری سبک و کم مصرف MIUI هم در رسیدن به چنین نتیجه شگفت انگیزی به باتری 4500 میلی آمپر ساعتی می 10 پرو کمک شایانی کردند.

رتبه میان رده ها با بیشترین طول عمر باتری

2#: موتو G8

  • وب گردی: 13 ساعت و 56 دقیقه
  • تماشای ویدئو: 9 ساعت و 14 دقیقه
  • انجام بازی: 7 ساعت و 4 دقیقه

در بخش گوشی های میان رده، گوشی های سری موتو G موتورولا از لحاظ باتری به نوعی بی رقیب هستند. البته گوشی موتو G8 لایت از نظر طول عمر باتری، بهتر از این گوشی عمل کرد اما به خاطر یک سری مسائل و گله های زیاد کاربران، بهتر بود در این مطلب به آن اشاره نمی کردیم.

1#: موتو G8 پاور

  • وب گردی: 15 ساعت و 54 دقیقه
  • تماشای ویدئو: 8 ساعت و 55 دقیقه
  • انجام بازی: 11 ساعت و 34 دقیقه

برنده بیشترین طول عمر باتری در بین گوشی های میان رده موتو G8 پاور است. محصولی که با باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و پردازنده بسیار کم مصرف اسنپدراگون 665، عملکرد فوق العاده ای از خود به جا گذاشت.

متاسفانه به برند موتورولا در کشور ما چندان توجه نمی شود و شاهد فروش نه چندان خوب گوشی های آن در بازار داخل هستیم. اما اگر امکان دسترسی به آن ها را دارید باید بدانید این شرکت محصولات بسیار خوبی تولید می کند.

با توجه به بررسی های اجرا شده، موتو G8 پاور می تواند در استفاده های معمولی، تا 3 روز هم شما را همراهی کند. در صورت استفاده سنگین تر هم احتمالا بعد از 2 روز باید باتری این گوشی را شارژ کنید.

6 حقیقت درباره باتری گوشی ها | از تاثیر شارژ سریع روی باتری تا شارژ بیش از حد

منبع: phonearena

منبع: دیجیکالا مگ

به "معرفی گوشی های هوشمند سال 2020 با بیشترین طول عمر باتری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی گوشی های هوشمند سال 2020 با بیشترین طول عمر باتری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید