ممنوعیت استفاده از پوشش های اسلامی در قزاقستان

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، دولت قزاقستان لایحه ممنوعیت استفاده از پوشش های اسلامی از جمله چادر و برقع را به مجلس این کشور فرستاد.

ممنوعیت استفاده از پوشش های اسلامی در قزاقستان

نورلان یرمکبایف وزیر امور دینی و جامعه مدنی قزاقستان گفت:

تصویب لایحه ممنوعیت استفاده از پوشش های اسلامی، استفاده از هر نوع لباسی را که باعث پوشیدن صورت فرد گردد، به دلایل امنیتی ممنوع می نماید.

یرمکبایف گفت:

در آماده سازی این طرح نهاهای مختلف دولتی و غیردولتی و کارشناسان حضور داشتند، توجه زیادی به تجربه های بین المللی شد و چنین اقداماتی در حال حاضر در قوانین دیگر کشورها همچون بلژیک، فرانسه و ... برای محافظت از امنیت شهروندان اجرا می گردد.

به گفته این مقام قزاق، استفاده از هر نوع برقع، روبنده، چادر، ماسک و... که به نوعی باعث پنهان شدن چهره افراد گردد، جرم تلقی شده و ممنوع است.

بعلاوه در این لایحه نظارت بر آموزش های مذهبی برای دانشجویان قزاق در دانشگاه های خارج از این کشور، نظارت بر فعالیت های مذهبی کارکنان دولت، نظارت بر مراسم ازدواج افراد مذهبی در کنار ممنوعیت پوشش های اسلامی چادر و برقع در نظر گرفته شده است.

پیش بینی می گردد این قانون تا انتها سال جاری در مجلس قزاقستان به تصویب برسد. بیش از هفتاد درصد از جمعیت 18 میلیون نفری قزاقستان، مسلمان سنی مذهب هستند.

منبع: کجارو / خبرآنلاین

به "ممنوعیت استفاده از پوشش های اسلامی در قزاقستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت استفاده از پوشش های اسلامی در قزاقستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید