وزیر آموزش و پرورش: مجلس ما بسیار عمیق است، عدم یادگیری زبان در مدرسه فقط در ایران نیست؛ در روسیه و بعضی کشورها هم اینگونه است

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش: نکته دوم این است که به عنوان یک تحصیل نموده، کسی که خیلی از مدارج و رتبه های دانشگاهی را طی نموده است و در بیش از 20 کشور تدریس نموده، باید بگویم مجلس ما بسیار عمیق است. این باعث افتخار برای من بود که آموزش و پرورش مسئله فکر همه نمایندگان است، ان شاالله نمایندگان این مسئله را در زمین هم اجرایی نمایند.

وزیر آموزش و پرورش: مجلس ما بسیار عمیق است، عدم یادگیری زبان در مدرسه فقط در ایران نیست؛ در روسیه و بعضی کشورها هم اینگونه است

وزیر آموزش و پرورش گفت: موضوع آموزش زبان باید متناسب با ماموریت و هدف متحول گردد. یک طرح پیشنهادی و کاملاً متفاوت و خلاقانه داریم که شورای عالی آموزش و پرورش در حال آنالیز آن است که موضوع یادگیری زبان را از بیخ ساماندهی می نماید.

به گزارش ایلنا، رضامراد صحرایی ، درباره برگزاری جلسه رأی اعتمادش در مجلس شورای اسلامی گفت: در فرآیند رای اعتماد بنده در مجلس 2 نکته حائز اهمیت بود؛ مجلس ابتدا از من گلایه کرد که چرا پیش از معرفی به مجلس نمی آمدم؟ بنده هم عرض کردم هر کاری طبق آدابش است، زمانی که سرپرست هستم باید وزارتخانه را اداره کنم و زمانی که گزینه وزارت خانه شدم، باید برای کسب رای اعتماد به مجلس بیایم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: نکته دوم این است که به عنوان یک تحصیل نموده، کسی که خیلی از مدارج و رتبه های دانشگاهی را طی نموده است و در بیش از 20 کشور تدریس نموده، باید بگویم مجلس ما بسیار عمیق است. این باعث افتخار برای من بود که آموزش و پرورش مسئله فکر همه نمایندگان است، ان شاالله نمایندگان این مسئله را در زمین هم اجرایی نمایند.

وی درباره این که چه برنامه ای برای آموزش زبان در مدارس دارد، عنوان نمود: طرح جدیدی در شورای آموزش و پرورش در حال آنالیز است. موضوع آموزش زبان باید متناسب با ماموریت و هدف متحول گردد. یک مصوبه درباره زبان های دیگر داریم که شورای عالی آموزش تصویب نموده و موضوع دیگری که در دست آنالیز است اساساً اصلاح این رویه است.

صحرایی درباره این که همواره این گلایه وجود دارد که در مدارس آموزش زبان داده می گردد و دست آخر داش آموزان چیزی یاد نمی گیرند، گفت: بله این هست، برای الان هم نیست و فقط برای ایران هم نیست. وقتی به روسیه رفته بودم از آنها پرسیدم شرایط آموزش زبان در مدارس شما چگونه است؟ گفتند همه در موسسه زبان یاد می گیرند. به کشور دیگری هم رفته بودم وضع همین گونه بود. یک طرح پیشنهادی و کاملاً متفاوت و خلاقانه داریم که شورای عالی آموزش و پرورش در حال آنالیز آن است که موضوع یادگیری زبان را از بیخ ساماندهی می نماید.

منبع: عصر ایران

به "وزیر آموزش و پرورش: مجلس ما بسیار عمیق است، عدم یادگیری زبان در مدرسه فقط در ایران نیست؛ در روسیه و بعضی کشورها هم اینگونه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر آموزش و پرورش: مجلس ما بسیار عمیق است، عدم یادگیری زبان در مدرسه فقط در ایران نیست؛ در روسیه و بعضی کشورها هم اینگونه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید