پیر و جوان سینمای ایران در جشنواره داکا

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، حضور 15 فیلم بلند سینمایی، 5 مستند، یک کوتاه و دو داور از سینمای ایران در بیست و یکمین جشنواره فیلم داکا که در بنگلادش برگزار خواهد شد.

پیر و جوان سینمای ایران در جشنواره داکا

سینمای ایران حضور چشمگیری در جشنواره داکا در کشور بنگلادش دارد.

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، حضور 15 فیلم بلند سینمایی، 5 مستند، یک کوتاه و دو داور از سینمای ایران در بیست و یکمین جشنواره فیلم داکا که از 24 دی تا 2 بهمن/14 تا 22 ژانویه در بنگلادش برگزار خواهد شد! دو فیلم سینمایی در اولین نمایش دنیای و شش فیلم سینمایی ایرانی در اولین نمایش بین المللی شان در این رویداد حضور دارند.

پوران درخشنده داور بخش مسابقه سینمای آسیا است و الهه طاهایی مدیر بین الملل سازمان سینمایی سوره داور بخش بین الادیان.

در بخش مسابفه سینمای آسیا 24 فیلم در رقابتند که شش فیلم از تولیدات سینمای ایران، شامل مادری ساخته مریم ظهیری مهر که پیش از این محصول ایران و آمریکا ذکر می شد و در سایت جشنواره محصول ایران و جمهوری آذربایجان، برف آخر ساخته امیر حسین عسگری و بی مادر ساخته سید مرتضی فاطمی هر دو در اولین نمایش بین المللی خود، بدون قرار قبلی ساخته بهروز شعیبی، روز سیب ساخته محمود غفاری و زندگی و زندگی ساخته علی قوی تن به روی پرده خواهند رفت.

در بخش سینمای دنیا هم هشت فیلم ایرانی به نمایش در می آیند، سلوک ساخته عباس رافعی در اولین حضور دنیای فیلم، تک تیرانداز ساخته علی غفاری و ضد ساخته امیر عباس ربیعی در اولین حضور بین المللی خود، باد در کشتزارهای نیشکر ساخته ابراهیم اشرف پور و سه مستند آواز باد ساخته سودابه بیضایی، با باد ساخته محمد طبرسا و نه نه مخمل ساخته امیر حسین خلیل زاده. مستند قلعه های برقرار ساخته فرشاد فداییان هم در بخش سینمای معناگرا انتخاب شده است.

فیلم سینمایی قطع فوری ساخته مریم بحرالعلومی در اولین نمایش دنیای اش در بخش مسابقه سینماگران زن و Typester ساخته نسیم فروغی در بخش فیلم های کوتاه به نمایش در می آیند.

فیلم های بالیت/بلوط ساخته مرتضی رحیمی و میان صخره ها ساخته مختار عبداللهی در اولین نمایش بین المللی شان، آرزوی زیبا ساخته علی قوی تن و مستند آب، باد، خاک، نان ساخته مهدی زمانپور کیاسری نیز در بخش سینمای کودک حضور خواهند داشت.

منبع: همشهری آنلاین

به "پیر و جوان سینمای ایران در جشنواره داکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیر و جوان سینمای ایران در جشنواره داکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید