کاشت این درخت در تهران ممنوع است

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به تاکید شهردار تهران مبنی بر توسعه طرح کمربند سبز شهر تهران گفت: سال جاری 2 هزار هکتار به طرح کمربندی افزوده خواهد شد ضمن اینکه کاشت درخت کاج در فضای سبز از سوی شهرداری ممنوع شده است.

کاشت این درخت در تهران ممنوع است

به گزارش اکو ایران، حسین نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران و علی محمد مختاری مدیر عامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران صبح امروز با حضور وبلاگ ساعت ورزشی از فرآیند کاشت نهال در طرح کمربند سبز شهر تهران و بعلاوه نحوه آبیاری درختان در محل فاز دوم طرح کمربند سبز شهر تهران بازدید کردند.

نظری در حاشیه بازدید در جمع وبلاگ ساعت ورزشی اظهار کرد: در اینجا جا دارد از آقای مختاری مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران در مورد توجه به طرح کمربند سبز شهر تهران قدردانی شود که با همراهی مدیرعامل و همکارانش اقدامات خوبی در این حوزه اجرا شده است.

وی با بیان اینکه کاشت نهال در قالب طرح کمربند سبز شهر تهران از ساخت و سازهای بی رویه و تاسیسات جلوگیری خواهد نمود، گفت: اگر محل هایی که هم اکنون به عنوان طرح کمربندی سبز شناخته شده اند و نهال در آنها غرس شده است، اگر این اتفاق نمی افتاد هم اکنون شاهد ساخت و سازها و احداث ابنیه ها بودیم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: هر چقدر اندازه ساخت و سازها کمتر شود و محل هایی از جمله محل های طرح کمربندی سبز تبدیل به محل هایی برای کاشت نهال شوند، این منطقه ها می تواند شرایط خوبی را برای شهر تهران و برطرف آلودگی آن ایجاد نمایند و به همین جهت شهرداری تهران توجه بسیار زیادی را به مسائل اکولوژیک و زیست محیطی دارد و به همین جهت کوشش خود را برای توسعه کمربند سبز شهر تهران شروع نموده است تا این محل ها محافظی برای شهر تهران باشد.

علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران نیز در حاشیه بازدید وبلاگ ساعت ورزشی از فاز دوم طرح کمربندی سبز شهر تهران اظهار کرد: اجرای طرح کمربندی سبز پیرامونی شهر تهران در قالب 50 هزار هکتار طراحی شده است که این مسئله به سال 1365 بر می شود و قرار است این طرح به صورت کامل در شهر تهران عملیاتی و اجرایی شود.

وی با بیان اینکه از 50 هزار هکتار طرح کمربندی سبز شهر تهران، 46 هزار و 250 هکتار اجرا شده است گفت: سال گذشته با تاکید شهردار تهران 1500 هکتار به اندازه طرح کمربندی سبز شهر تهران اضافه شد ضمن اینکه با تاکید آقای زاکانی امسال 2 هزار هکتار به اندازه طرح کمربندی سبز شهر تهران اضافه نموده خواهد شد و بنابر برنامه اجرا شده تا سال 1403 پرونده طرح کمربندی سبز در شهر تهران بسته خواهد شد.

مختاری اضافه نمود: یکی از سیاست های سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران کاشت گونه های گیاهی مقاوم و سازگار با شرایط آب و هوایی شهر تهران است. بعلاوه تمهیداتی نیز برای آبیاری درختان کاشته شده در قالب طرح کمربندی سبز شهر تهران اجرا شده است.

وی با اشاره به استفاده از پساب جهت آبیاری درختان در قالب طرح کمربندی سبز شهر تهران توضیح داد: با توجه به مشکلاتی که در مورد استفاده آب در چاه ها وجود داشته است به همین جهت تاکید ما بر استفاده از پساب جهت آبیاری فضای سبز بوده و به همین جهت سال گذشته 7 میلیون مترمکعب مورد استفاده نهاده شد و در امسال بنا داریم این رقم را به 30 میلیون متر مکعب برسانیم.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران در مورد کاشت گونه های گیاهی در قالب طرح کمربند سبز شهر تهران گفت: همانطور که گفته شد از گونه های بومی سازگار با شرایط آب و هوایی استفاده می شود. بعلاوه در قالب طرح کمربندی سبز از گونه های مثمر از جمله درختان گردو، زیتون و توت نیز استفاده شده است.

وی با بیان اینکه ده گونه گیاهی برای کاشت نهال در قالب طرح کمربند سبز شهر تهران استفاده شده گفت: کوشش شده تا محیط هایی فراهم شود تا مردم بتوانند ساعاتی را در این محل ها به عنوان تفرجگاه حضور پیدا نمایند و ساعاتی را با خانواده خود سپری نمایند.

مختاری با تاکید بر اینکه کاشت کاج در فضای سبز و طرح کمربندی شهر تهران ممنوع است، اضافه نمود: تاکید ما بر این است که از درختان سوزنی برگ استفاده نشود و از درختان پهن برگ استفاده شود.

وی در مورد آبیاری جنگل کاری ها و طرح کمربندی سبز شهر تهران اعلام کرد: در گذشته این محل ها با تانکر آبیاری می شد و هم اکنون به صورت قطره ای و محل پساب تصفیه خانه ها آبیاری می شود.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران در پاسخ به این پرسش که در هر هکتار چند درخت کاشته می شود، گفت: این قضیه فرق دارد اما به طور میانگین بین 400 تا 600 نهال غرس می شود ضمن اینکه به هیچ عنوان از آب های چاه های زیرزمینی جهت آبیاری استفاده نمی شود.

منبع: فرارو

به "کاشت این درخت در تهران ممنوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاشت این درخت در تهران ممنوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید