21 نیروگاهی که فوکوشیمای ذوب شده را زنده می نماید

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، ژاپنی ها برای احیای فوکوشیما از یک منطقه ویران شده به یک شهر زنده قصد دارند با سرمایه گذاری 2.7 میلیارد دلاری، 21 نیروگاه فراوری انرژی تجدیدپذیر تاسیس نمایند و آن را به یک شهر نامدار در حوزه انرژی پاک تبدیل نمایند.

21 نیروگاهی که فوکوشیمای ذوب شده را زنده می نماید

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی و به نقل از گیزمگ، چرخ ها در حال حرکت هستند تا زندگی جدیدی را در فراوری انرژی به فوکوشیمای ژاپن بدهند. شهری که در سال 2011 با زلزله ای 9 ریشتری همزمان سونامی و ذوب هسته ای آن را ویران کرد.

حادثه های اتمی فوکوشیما به مجموعه حوادثی گفته می گردد که از تاریخ 11 مارس 2011، در پی زلزله 9 ریشتری و سونامی و در اثر از کار افتادن ماشین آلات نیروگاه هسته ای شماره 1 فوکوشیما متعلق به شرکت نیروی برق توکیو، یکی از پس دیگری و نشت مواد رادیواکتیو به وقوع پیوست. متخصصان این حادثه را بعد از حادثه چرنوبیل بزرگ ترین فاجعه اتمی می دانند و از نظر پیچیدگی آن را در مقام نخست فجایع اتمی دنیا قرار می دهند، چرا که تمام رآکتورهای نیروگاه فوکوشیما در نتیجه این رویداد با مشکل روبرو شد.

اکنون فوکوشیمای ژاپن که در اثر زلزله و فاجعه هسته ای ویران شده است، در حال تبدیل شدن به یک مرکز انرژی تجدیدپذیر است.

طرحی برای توسعه 11 نیروگاه خورشیدی و 10 نیروگاه بادی در مزارعی که دیگر قابل کشت نیستند و مناطق کوهستانی که خروج جمعیت از آن همچنان ادامه دارد، در حال اجرا است.

پیش بینی می گردد که این پروژه تا ماه مارس سال 2024 که تکمیل خواهد شد، 2.75 میلیارد دلار هزینه داشته باشد.

گفته می گردد این نیروگاه ها قدرت فراوری حدود 600 مگاوات برق را دارند که معادل دو سوم انرژی فراوریی یک نیروگاه هسته ای است. برق فراوری شده توسط این نیروگاه ها به منطقه متروپولیتن توکیو فرستاده می گردد.

این طرح همچنین شامل ساخت یک شبکه 80 کیلومتری در فوکوشیما برای اتصال برق فراوری شده به شبکه انتقال انرژی شرکت برق توکیو است.

این برنامه برای تبدیل این منطقه به یک مرکز انرژی تجدیدپذیر برای استفاده انرژی فراوری شده در تغذیه شبکه ملی و استفاده در پایتخت ژاپن در نظر گرفته شده است.

دولت ژاپن از زمان حادثه سال 2011 که بدترین فاجعه هسته ای از زمان چرنوبیل تاکنون بود، همیشه در حال افزایش فراوری انرژی تجدیدپذیر در این منطقه بوده است.

کوشش در جهت دستیابی به هدف تامین صد درصدی انرژی از انرژی تجدیدپذیر تا سال 2040 با انرژی های باد، خورشید، آب، زمین گرمایی و زیست توده برای فوکوشیما مد نظر است.

دولت فوکوشیما انتظار دارد که تا سال 2030 منابع تجدیدپذیر 13 تا 14 درصد از انرژی ملی ژاپن را تأمین نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "21 نیروگاهی که فوکوشیمای ذوب شده را زنده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "21 نیروگاهی که فوکوشیمای ذوب شده را زنده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید