قدیمی ترین و جدیدترین تویوتا لندکروز، یک جهان تفاوت و پیشرفت!، عکس

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، تقریبا 67 سال از فراوری لندکروزر می گذرد و پس از شورولت سابربن، طولانی ترین مدت فراوریِ یک مدل در دنیا را دارد.

قدیمی ترین و جدیدترین تویوتا لندکروز، یک جهان تفاوت و پیشرفت!، عکس

داستان فراوری لندکروزر از دل جنگ جهانی دوم شروع می گردد. زمانی که کره شمالی به کره جنوبی حمله کرد، آمریکا می خواست از کره جنوبی، در مقابل کره شمالی که حامی آن شوروی بود، حفاظت کند. در آن هنگام،ژاپن تحت تصرف آمریکا بود.

آمریکا از ژاپن خواست تا خودرویی نظامی بسازد و در سال 1951، با الهام از جیپ های آمریکایی، این امر محقق شد. خودروی مذکور تویوتا جیپ BJ نام داشت. پیشرانه بکار رفته در آن هم 3.4 لیتریِ 6 سیلندر خطی بود.

نسل هشتم J300 (از 2021 تا به امروز)

طراحی سنت شکنانه،پیشرانه های نو با فناوری توربوشارژ،امکانات نو و تنوع بیشتر در سفارش خودرو،از جمله ویژگی های نسل نو لندکروزر هستند.

این نسل انتقاد های زیادی را از هواداران دریافت می کرد.از جمله اینکه آن ابهت همیشگی را از دست داده یا اینکه پس از چندین سال،از موتورِ تنفس طبیعی به موتور توربوشارژ تغییر داده شده و...

این سری دو نوع پیشرانه 3.5 لیتری V6 توئین توربو و 3.3 لیتری V6 توربو دیزل دارد. پیشرانه توئین توربو، 410 اسب بخار و 650 نیوتون متر و پیشرانه توربو دیزل 305 اسب بخار قدرت و 700 نیوتون متر گشتاور فراوری می نماید.

از این نسل تعدادی به صورت دیپلمات و گذر موقت وارد ایران شده است.جالب اینجاست که در ایران،با وجود تفاوتِ پلتفرم با نسل های قبل،برخی از مالکینِ لندکروزرِ سری 200، اقدام به فیس لیفت خودروی خود به سری 300 نموده اند!

سیر تکامل پادشاه ماشین های آفرود را در پادشاه ماشین های آفرود/ تویوتا لندکروز از شروع تا امروز بخوانید.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرستقیمت روز خودرو در وبلاگ ساعت ورزشی مراجعه کنید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "قدیمی ترین و جدیدترین تویوتا لندکروز، یک جهان تفاوت و پیشرفت!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدیمی ترین و جدیدترین تویوتا لندکروز، یک جهان تفاوت و پیشرفت!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید