آیا تخصیص زمین متقاضیان را خانه دار می نماید؟

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، تخصیص زمین شاید در ابتدا بسیار بزر گ وخوب باشد، اما هزینه های ساخت مسکن با این مقدار تسهیلات و بعلاوه افزایش قیمت مصالح ساختمانی بسیار گران تمام می گردد.

آیا تخصیص زمین متقاضیان را خانه دار می نماید؟

بازار مسکن این روز ها تشنه یک شوک برای نجات از شرایط رکود تورمی است . شرایطی که علاوه بر رشد و افزایش قیمت مسکن در بازار شاهد رکود و عدم درخواست متقاضی هستیم .

به گفته بسیاری از کارشناسان این شرایط برای بازار خرید مسکن زمینه ساز قفل شدن معاملات می گردد .

لازم به ذکر است بسیاری از کارشناسان عنوان می نمایند که اگر دولت بخشی از واحد های مسکن مهر و بعلاوه واحد های نهضت ملی که از سال گذشته برنامه اجرایی آن ها را در دستور کار خود قرار داده به بازار تزریق کند، شاهد بهبود و تقویت آن خواهد بود .

از سوی دیگر رستم قاسمی وزیر راه وشهرسازی هم در تازهترین اظهار نظر های خود در حوزه مسکن چند روز پیش وعده تحویل زمین به متراژ های 200 تا 300 متری و ساخت تدریجی را داده بود که همین خود می تواند زمینه ساز افزایش انگیزه برای متقاضیان گردد .

دولت اعلام نموده است که در تمامی شهر های تازه اراضی لازم برای ساخت مسکن در شهر های تازه را تامین نموده بنابراین از این طریق متقاضیان می توانند اقدام به ساخت مسکن به صورت تدریجی می نمایند .

تخصیص زمین متقاضیان را خانه دار نمیکند

براساس این گزارش مهدیاری یکی از متقاضیان که در این طرح ثبت نام نموده بود گفت : تخصیص زمین شاید در ابتدا بسیار بزر گ و خوب باشد، اما هزینه های ساخت مسکن با این اندازه تسهیلات و بعلاوه با افزایش قیمت مصالح ساختمانی و سیمان بسیار گران تمام می گردد . بنابراین نمی توان به چندان به این وعده برای خانه دار شدن امیدوار بود .

بخش خصوصی باید به یاری بازار مسکن بیاید

در همین رابطه خشایار باقر پور مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی تهران اعلام نموده است بازار مسکن با تخصیص زمین و یا ساخت مسکن به صورت یک طبقه و ویلایی جان نمیگیرد . بلکه بازار مسکن تشنه افزایش فراوری و عرضه است و باید در آینده نزدیک برای جبران عقب ماندگی های مسکن در سال های گذشته به فکر نوسازی بافت های فرسوده و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و تعاونی باشد .

دولت باید به فکر تقویت بازار مسکن باشد

در ادامه مرتضوی رئیس انجمن انبوه سازان مسکن کشور گفت : بازار مسکن در شرایط رکود تورمی قرار گرفته است و برای رونق این بازار باید دولت به فکر تقویت و فراوری بازار مسکن در تمامی بخش ها باشد .

او گفت : از سوی دیگر افزایش خرید متقاضیان خود می تواند بازار مسکن را به سمت رونق راهنمایی کند . براساس این گزارش بازار مسکن هم اکنون تشنه افزایش قدرت خرید به وسیله متقاضیان است از سوی دیگر اگر دولت بتواند طرح مسکن استیجاری را که چندین سال در پشت درب های معاونت های مسکن به جای مانده است را به مرحله اجرایی و عملیاتی برساند خود می تواند مشکل گشای بازار مسکن در کشور باشد .

وبلاگ ساعت ورزشی مالی راه و شهرسازی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آیا تخصیص زمین متقاضیان را خانه دار می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا تخصیص زمین متقاضیان را خانه دار می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید