آیفون SE تازه احتمالا سه ماهه اول سال 2022 عرضه می گردد

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، طبق گفته شرکت تحقیقاتی تایوانی TrendForce، اپل میخواهد نسل سوم آیفون SE خود را در سه ماهه اول سال 2022 عرضه کند. اگر این بازه زمانی دقیق به تأیید رسمی اپل برسد، می توان انتظار داشت این گوشی هوشمند تا خاتمه ماه مارس (10 فروردین 1401) عرضه و در دسترس علاقه مندان به این غول آمریکایی دنیای فناوری قرار بگیرد. همان طور که قبلا شایعه شده بود، TrendForce گفته که آیفون SE تازه با پشتیبانی از 5G یک گوشی هوشمند میان رده باقی خواهد ماند. این شرکت در این رابطه گفت:

آیفون SE تازه احتمالا سه ماهه اول سال 2022 عرضه می گردد

مینگ چی کو تحلیلگر اپل، قبلا ادعا نموده بود که آیفون SE نو، طراحی مشابه مدل فعلی دارد که بر اساس طراحی آیفون 8 ساخته شده است. به گفته این تحلیلگر، آیفون SE نو با صفحه نمایش 4.7 اینچی، دکمه هوم Touch ID و حاشیه های ضخیم تر به دست کاربران اپل خواهد رسید. کو ارتقاهای مهم این محصول را نسبت به نسل قبل پشتیبانی از اینترنت نسل پنجم 5G و پردازنده سریع تر می داند. طبق آخرین گزارشات، آیفون SE نو از تراشه A15 به عنوان قلب تپنده خود بهره می برد.

بعلاوه بعضی شایعه ها وجود دارد که اپل در حال کار بر روی نسخه بزرگ تر آیفون SE است، اما انتظار نمی رود این دستگاه تا سال 2023 یا بعد از آن عرضه گردد. اپل اولین نسل از آیفون SE خود را در مارس 2016 (اسفند ماه 94) عرضه کرد و در سپتامبر 2018 (شهریور ماه 97) فراوری آن متوقف شد. نسل دوم آیفون SE در آوریل 2020 (فروردین ماه 99) وارد بازار جهانی شد و فروش این گوشی ها همچنان ادامه دارد. این گوشی ها با 64 و 128 گیگابایت حافظه درونی به ترتیب 339 و 499 دلار در بازار جهانی گوشی های هوشمند به فروش می رسد.

حالا که صحبت از آیفون SE شد بد نیست بعضی از ویژگی های نسل دوم این گوشی ها را یادآوری کنیم. همان طور که احتمالا می دانید از نسل دوم آیفون SE اپل در آوریل 2020 (فروردین ماه 99) رونمایی شد. از نظر ظاهری به غیر از اینکه لوگوی اپل به بخش میانی قسمت پشتی گوشی منتقل شده، تفاوتی بین این گوشی و آیفون 8 وجود ندارد. این گوشی از نمایشگر 4.7 اینچی رتینا بهره می برد. حاشیه های بالا و پایین بزرگی در بالای این نمایشگر قرار گرفته است و دکمه هوم با سنسور Touch ID همچنان دیده می شوند.

آیفون SE را می توان نسخه بهینه شده آیفون 8 نام گذاری کنیم که با دوربین و پردازنده بهتری در اختیار کاربران قرار گرفته است. پردازنده این گوشی تراشه A11 است که در 3 مدل آیفون 11 از این پردازنده استفاده شده است. این گوشی از یادگیری ماشینی استفاده می نماید تا بتواند عمق را در چهره افراد تشخیص دهد و عکاسی با افکت پرتره را به نحو احسنت انجام دهد. این ویژگی شبیه به عکاسی پرتره در گوشی آیفون XR خواهد بود و این یعنی متاسفانه خبری از عکاسی پرتره از اشیا و حیوانات نخواهد بود؛ بلکه تنها می توان از افراد عکاسی پرتره کرد.

از قابلیت های دیگر این گوشی می توانیم به پشتیبانی از WiFi 6، گیگابیت LTE و پشتیبانی از دو سیم کارت اشاره کنیم. البته دو سیم کارته بودن این گوشی محدود به استفاده از eSIM و یک سیم کارت فیزیکی خواهد بود. این گوشی بعلاوه از باتری با طرفیت 1821 میلی آمپر ساعتی بهره می برد که با توجه به ابعاد این دستگاه ممکن است مناسب به نظر برسد، اما با استفاده معمولی عمر باتری مناسبی را ارائه نمی دهد.

اما در نهایت باید دید آیفون SE نسل نو از چه قابلیت هایی بهره می برد و آیا طراحی متفاوتی نسبت به نسل قبلی خود خواهد داشت یا خیر.

منبع: Macrumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیفون SE تازه احتمالا سه ماهه اول سال 2022 عرضه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون SE تازه احتمالا سه ماهه اول سال 2022 عرضه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید