اشک حوا؛ روایتی شنیدنی از رنج های یک دختر روستایی

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی ، سیده معصومه حسینی در تازه ترین اثرش سراغ سیده کلثوم موسوی همسر شهید حسین شاه حسنی رفته و زندگی او را از کودکی تا امروز در قالب داستانی پر احساس به شکلی روان به نگارش درآورده است.

اشک حوا؛ روایتی شنیدنی از رنج های یک دختر روستایی

کتاب در 9 فصل تنظیم شده که هر فصل برهه ای از زندگی شخصیت اصلی داستان را در برمی گیرد و عنوان هر فصل استعاره ای در راستای محتوای آن فصل است.

سیده کلثوم موسوی زنی عاشق پیشه اهل روستای محمله، روستایی حوالی شهر خُنج در جنوب استان فارس است که به همسرش علاقه فراوانی دارد. او در طول زندگی خود فراز و نشیب های زیادی را تجربه می نماید که یکی از پردردترین این اتفاقات شهادت همسرش حسین است.

اما او شکیبا و پایدار ستون زندگی اش می گردد و اجازه نمی دهد خانه اش فرو ریزد. او بچه هاش را در سایه این جمله می پروراند: این شهید من، نه تنها پدر شما که پدر همه بچه ها ایران است.

اشک حوا فقط خاطرات یک همسر شهید نیست، بلکه مجموعه ای از خرده فرهنگ ها، آداب و رسوم بومی و سبک زندگی روستایی است که در جامعه و تاریخی نه چندان دور به تصویر کشیده می گردد و مخاطب را با حال و هوای خطه جنوب و نواحی جنوب استان فارس آشنا می نماید؛ به طوری که خواننده می تواند با درک صحیحی از آن با قهرمان همزاد پنداری کند؛ گویی که سال ها با او زندگی نموده است.

در بخشی از کتاب درباره همسر شهید می خوانیم:

در آسمان ها بود؛ بی هیاهوی طوفان. به زمین که آمد، دختر شد، زن شد، مادر شد و اشک شد...کسی از آن سوی هستی، سیب به دست غم هایش را دیدن می کرد و اشک می ریخت. بهشت دریا شد، طوفان شد. خدا به او لبخند زد و اشک هایش را پاک کرد؛ اشک حوا... 

اشک حوا با شمارگان 1250 نسخه و به قیمت 185هزار تومان در بازار کتاب موجود است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "اشک حوا؛ روایتی شنیدنی از رنج های یک دختر روستایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشک حوا؛ روایتی شنیدنی از رنج های یک دختر روستایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید