در کدام کشورها مواد غذایی به صورت آنلاین خریداری می گردد؟
به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، در بسیاری از کشورها خرید آنلاین مواد غذایی چندان رایج نیست و آمازون و دیگر فروشندگان آنلاین مواد غذایی، هنوز مسیری طولانی برای رقابت با فروشگاه های فیزیکی و افزایش سهم در بازار پیش رو دارند.

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، در نیمه ابتدایی سال 2019، سهم تجارت الکترونیک از فروش مواد غذایی در انگلستان 7.6 درصد بوده است. اگرچه پیش بینی می گردد، با شیوع ویروس کرونا، این رقم در حال حاضر رشد نموده باشد.
در کره جنوبی اما این رقم 20.3 درصد گزارش شده که در مقایسه با سال 2016، رشدی 40 درصدی را تجربه نموده است.
به این ترتیب کره جنوبی در صدر فهرست خریداران آنلاین مواد غذایی قرار گرفته است.
در چین سهم آنلاین خرید مواد غذایی 15.2 درصد است که در مقایسه با سال 2016 بیش از دو برابر شده است.
تایوان و انگلستان به ترتیب در صندلی دوم و سوم این فهرست قرار دارند.
در کشورهای توسعه یافته مانند هند و برزیل، هنوز خرید مواد غذایی به شکل آنلاین محبوبیت پیدا ننموده است.
نمودار زیر سهم فروش آنلاین در صنعت مواد غذایی را در چند کشور مختلف در سال 2019 نشان می دهد:
در مقایسه با سایر کشورها، مردم کره جنوبی تمایل بیشتری برای خریداری مواد غذایی به شکل آنلاین دارند.منبع: Statista
منبع: تجارت نیوز