کره و ژاپن دو طلای روز سوم را کسب کردند، شاهکار بریمانلو در باکو

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، رقابتهای جودو قهرمانی دنیا امروز شنبه 31 شهریورماه با برگزاری مبارزات دو وزن 73- کیلوگرم مردان و 57- کیلوگرم زنان پیگیری شد که هر دو طلای آن همانند روز گذشته به ژاپنی ها رسید.

کره و ژاپن دو طلای روز سوم را کسب کردند، شاهکار بریمانلو در باکو

در وزن 73- کیلوگرم آن چان گریم به نشان طلا دست یافت. جودوکار کره ای که سال گذشته در بوداپست 2017 و آستانه 2015 به نشان برنز دست یافته بود، در باکو همه رقبا را شکست داد و به نشان طلا دست یافت. وی در مبارزه پایانی برابر هاشیموتو ژاپنی که آمده بود طلای دوره قبل خود را تکرار کند، با ضربه فنی پیروز شد. این ژاپنی نقره گرفت و مدال برنز هم به بریمانلو از ایران و راهنمایی حیدراف از آذربایجان تعلق گرفت.

کار برزگ جوان خراسانی

محمد محمدی بریمانلو که روند خوبی را از مدتها قبل در پیش گرفته بود، در دو مبارزه نخست خود کار دشواری پیش رو نداشت و با ضربه فنی کردند کیم چول وانگ از کره شمالی و ایشن امانوف از قرقیزستان، به نوعی گرم شد و در ادامه تامی ماکیاس از سوئد با رنکینگ 3 جهان و ایلیان پاتکوویچ از مولداوی را شکست داد.

این جودوکار خوب و شایسته کشورمان در پنجمین مبارزه خود لاشا شاداتوشیلی از گرجستان را رنکینگ 6 جهان، مدال طلای المپیک را در 13 ثانیه ضربه فنی کرد و به نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله برابر آن چان گریم از کره جنوبی نیز مبارزه خوبی به نمایش گذاشت و بعد از دست دادن امتیاز وازاری کوشش زیادی برای رسیدن به پیروزی انجام داد و در نهایت همین جسارت کار دست او داد و غافلگیر شد و به دیدار رده بندی رفت.

بریمانلو در این مرحله برابر گان باتار از مغولستان را رنکینگ 4 جهان و مدال برنز دوره قبل 7 دقیقه جنگید و در نهایت با ضربه فنی پیروز شد و به نشان برنز دست پیدا کرد. کار این جودوکار زمانی اهمیت دو چندانی پیدا می نماید که بدانیم این هفتمین مدال جودو ایران در تاریخ رقابتهای جهانی است و او چهارمین نفری است که پیروز شده از سکوی قهرمانی بالا رفته و مدال برنز کسب کند. پیش از وی ،آرش میراسماعیلی با دو طلای سالهای 2001 و 2003، دو برنز 2005 و 2007، محمود میران با برنز 2001 و سعید ملایی برنز 2017، پیروز به کسب این مهم شده بودند.

طلای 57 کیلوگرم زنان به ژاپن رسید

ژاپنی ها که در سبک وزن در هر میدانی مدعی اصلی کسب مدال طلا هستند، در وزن 57- کیلوگرم زنان نیز این مدال را کسب کردند. تسوکاسا یوشیدا دومین طلای زنان را برای ژاپنی ها کسب کرد. وی که سال قبل فینال را به سومیای مغولی باخته بود، در این دوره بازهم به دیدار نهایی رسید و این بار نکودا اسمیت از انگلستان اشتباه نکرد و با رجحان در این مبارزه به نشان طلا دست یافت. این انگلیسی نقره گرفت و مدال برنز هم سومیای مغولستانی و کریستا دگوگی از کانادا رسید.

این مسابقات فردا در اوزان 81- کیلوگرم مردان و 63- کیلوگرم زنان دنبال می گردد که سعید ملایی از ایران به روی تاتامی می رود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کره و ژاپن دو طلای روز سوم را کسب کردند، شاهکار بریمانلو در باکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره و ژاپن دو طلای روز سوم را کسب کردند، شاهکار بریمانلو در باکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید